طریقه شستشو پکینگ نت اسپلش

یکی از دلایل بکارگیری از پلی پروپیلن در ساخت و تولید پکینگ اسپلش نیز همین مورد است. بد نیست بدانید که عموما از متریال پلی پروپیلن (pp) در تولید انواع فیلینگ اسپلش بهره گرفته میشود. اما دلیل نامگذاری این پکینگ ها چیست؟

پکینگ اسپلش چیست؟ (دلیل نامگذاری)

علاوه بر اینها بایستی بدانید که این ریزتر شدن قطرات سبب می شود که تماس بین هوا و آب درون بیشتر شود. در نتیجه راندمان سیستم خنک کاری در برج خنک کننده افزایش می یابد. البته بطور کلی راندمان پکینگ فیلمی (آبشاری) در قیاس با مدل اسپلش در کولینگ واتر بیشتر است. اما مزایای گسترده ای همچون: ماندگاری،خواص ضد رسوبی، مقاومت و… موجب شده است که انواع پکینگ اسپلش دارای محبوبیت ویژه ای در میان کارفرمایان صنعتی باشد.

طریقه شستشو پکینگ نت اسپلش

جنس فیلینگ (پرکن) اسپلش

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، این مدل پکینگ ها عمدتاَ از جنس پلی پروپیلن ساخته میشوند. دلیل این امر را میتوان به نیاز به مقاومت مناسب در برابر سختی آب زیاد و سطح مقطع کم برای تماسهای آب و هوا مربوط دانست. جالب است بدانید که در زمان های گذشته، در ساخت پکینگ های اسپلش از چوب استفاده میشد. اما در ادامه با وسیعتر شدن میزان استفاده از مواد پلیمری در صنعت ساخت فیلینگ، ورق معادلات برگشت. بطوریکه امروزه تولید پکینگ اسپلش از جنس پی وی سی (پلی ونیل کلراید)، پلی پروپیلن و انواع مختلف آن بسیار رواج دارد.

البته انواع پکینگ اسپلش از ترکیب متریالهای دیگری همچون: سرامیک، پلیمرهای سبک و استیل استنلس نیز تولید میگردد. اما همچنان میتوان پلی پروپیلن را به عنوان بهترین متریال برای پکینگ کولینگ تاور به شمار آورد.

چرا که علاوه بر ویژگیهایی از پلی پروپیلن که پیشتر عنوان شد، این متریال دارای مزایایی چون:

  • انعطاف بسیار ویژه
  • مقاومت دمایی قابل توجه
  • ماندگاری بالا
  • و مقاومت در برابر عناصر شیمیایی و سیالات قلیایی

می باشد. به ندرت و در موارد خاص، استیل استنلس نیز میتواند جایگزین این متریالها شود.

ساختار تشکیل دهنده پکینگ های اسپلش

اما ساختار شکل گیری هر یک از پکینگ های مدل اسپلش چگونه است؟! در پاسخ به این سوال میتوان گفت که:

این پرکن ها ترکیبی از میله های پلاستیکی و چندین لایه بند هستند. این لایه ها که به پکینگ برج خنک کننده نیز معروف هستند، آب را در برخورد با خود به قطرات بسیار کوچکتر و ریزتری تبدیل میکنند.این نوع ساختار شکل گیری، در تمامی مدلهای پکینگ اسپلش نسبتاَ یکسان است. همچنین میتوان اشاره کرد که علاوه بر این ساختار نسبتاَ یکسان، امکان استفاده از متریال پلی اتیلن در ساخت برخی از مدلهای فیلینگ اسپلش نت نیز وجود دارد.

انواع پکینگ اسپلش بر اساس سیستم پاشش آب

به طورکلی پکینگ های مدل اسپلش دارای مزایای مختلفی می باشند. از جمله این ویژگی ها میتوان به: قابلیت استفاده در آبهای بی کیفیت، مقاومت در برابر آب شدیداَ سخت، توزیع دوباره آب در طول ریزش، نگهداری راحت و ماندگاری زیاد، مقاومت در برابر دماهای داغ و زیاد و… اشاره نمود.

در پکینگ مدیا اسپلش این نکته مهم است که قطرات به چه نحوی در تماس با سطوح خنک کننده قرار بگیرند. بنابراین با توجه به نوع سیستم پاشش آب و بسته، این فیلینگ ها به هفت دسته تقسیم میشوند:

  1. پکینگ نت اسپلش (Net Splash) یا اسپلش بلوکی
  2. پکینگ رندوم اسپلش (Random Splash) یا پال رینگ یا رندوم پکینگ
  3. پکینگ گرید اسپلش (Grid Splash) یا اسپلش شبکه ای
  4. پکینگ توربو اسپلش (Turbo Splash)
  5. پکینگ تیوب اسپلش (TUBE SPLASH PACKING)
  6. اسپلش بار (Bar spalsh fill)
  7. پکینگ شانه تخم مرغی

پکینگ نت اسپلش

بی شک محبوبترین پکینگ در زیرمجموعه ی اسپلش ها، پکینگ اسپلش نت می باشد. این نوع پکینک مدیا که دارای مزایای متعددی است، ساختاری بلوکی شکل دارد. از همین رو به این تجهیزات، پکینگ مدیا اسپلش بلوکی نیز گفته میشود. البته میتوان گفت که بدلیل دارا بودن ساختار بلوکی، از لحاظ ظاهری شبیه به پکینگ فیلمی است. همچنین باید گفت که این پرکن ها، از صفحات به هم پیوسته از متریال PP یا پلی پروپیلن تولید می شوند. ابعاد استاندارد پکینگ اسپلش نت بلوکی با شرایط: طول 100 سانتی متر، در عرض 30 سانتی متر و در ارتفاع 30 سانتی متر (100*30*H30) می باشد.

جنس این مدل پکینگ مدیا ترکیبی از پلی پروپیلن و درصد کمی پلی اتیلن می باشد. گرید پلی اتیلن مورد استفاده در این مدل پکینگ مدیا HDPE80 و گرید پلی پروپیلن به کار رفته در این تیپ سطوح خنک کننده با توجه به نوع کاربری میتواند R60 یا مشابه آن باشد. نکته ای که کمتر بدان توجه شده است، بحث اتصالات پکینگ اسپلش نت است. در حقیقت اتصالات ورقه های پکینگ نت اسپلش به شکل نر و مادگی (پیم) می باشد.

ویدیوی کامل معرفی پکینگ اسپلش :

مزایای پکینگ اسپلش نت

پکینگ مدیای مدل اسپلش نت دارای مزایای بسیار گسترده ای می باشد. مسلماَ همین مزایای گسترده موجب شده است که این نوع پرکن، به عنوان محبوب ترین و پرتقاضاترین پکینگ موجود در بازار لقب بگیرد. از جمله مزایای پکینگ اسپلش نت میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا: این تیپ پکینگ مدیا بدلیل مقاومت شیمیایی بالا، قابلیت را خواهد داشت. (قابلیت شستشو با اسید). همچنین در برابر انواع آب سخت و آلوده، عملکردی عالی از خود نشان میدهند. همچنین در مقابل فشار شدید آب، دچار هیچگونه ساییدگی نمی گردند.
  • امکان پاکسازی: علاوه بر اسید شویی، قابلیت شسشتوی عالی و کامل را با واتر جت خواهند داشت.
  • طول عمر: ماندگاری و طول عمر قابل توجهی دارد. (در قیاس با مدلهای دیگر اسپلش و پکینگ های آبشاری در گام های مختلف)
  • سطح ویژه مناسب: پکینگ نت اسپلش (Net Splash) براساس میزان تراکم صفحات پاششی، دارای سطح ویژه بین 120 تا 180 متر مربع در متر مکعب میباشد.
  • چینش بلوکی: از مزایای این مدل پکینگ، قابلیت چیدمان به صورت بلوکی و بین ساپورت ها می باشد. این نوع چیدمان موجب راحتی قابل توجه در بحث تعویض پکینگ شده است.
  • وزن کم: سبکی فیلینگ اسپلش نت موجبات حمل و نقل آسان آن را فراهم میسازد. همچنین موجب کاهش هزینه کرد در صنایع شده است.
  • افت فشار کم: افت فشار کم این مدل نسبت به سایر پکینگهای اسپلش.
  • تحمل بالای دما: پکینگ نت اسپلش نسبت به سایر پکینگ های فیلمی و پکینگ های اسپلش دمای بیشتری را تحمل می کنند. بدین صورت که عموما آب داغ تا 90 الی 95 درجه سانتی گراد، میتواند به صورت مکرر بر روی پکینگ های نت اسپلش پاشش کند. بدون اینکه مشکل و یا دفرمه شدن سطح پرکن اتفاق بیفتد.
  • استاندارد: سایز تولید برج خنک کننده این محصولات استاندارد است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طریقه شستشو پکینگ نت اسپلش" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طریقه شستشو پکینگ نت اسپلش"، کلیک کنید.