اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان شاهد رکوردهای جذاب و شگفت انگیز است. در این مقاله به معرفی برخی از برجسته ترین رکوردهای این پلتفرم ترندها و نکاتی برای رشد صفحات در این سال خواهیم پرداخت.
رکورد بیشترین فالوور
کریستیانو رونالدو با بیش از ۶۰۰ میلیون فالوور در سال ۲۰۲۴ همچنان در صدر جدول بیشترین دنبال کننده ها قرار دارد. پس از او لیونل مسی با ۴۸۰ میلیون فالوور جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در جایگاه سوم سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون فالوور قرار دارد که با محتوایی شامل تصاویر شخصی و موضوعات اجتماعی به محبوبیت خود ادامه می دهد.
رکورد بیشترین لایک
پست تاریخی لیونل مسی با عکس گرفتن از کاپ قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ همچنان رکورد بیشترین لایک را با بیش از ۷۵ میلیون لایک حفظ کرده است. این رکورد نقطه عطفی در تاریخ اینستاگرام به شمار می رود و هیچ پست دیگری تا به حال نتوانسته به این حد از تعامل دست یابد.
رکوردهای ویدیو و لایو
ویدیوهای ریلز در سال ۲۰۲۴ همچنان یکی از پرتعامل ترین انواع محتوا در اینستاگرام هستند و برندها به تولید این نوع محتوا اولویت داده اند. در واقع حجم ویدیوهای ریلز منتشر شده در یک سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است. از لحاظ بازدید ویدیوهای کوتاه کمدی توسط بلاگر معروف خبی (Khaby Lame) بالاترین تعداد ویو را به خود اختصاص داده اند. همچنین ویدیوهای لایو با محتوای پشت صحنه و جلسات پرسش و پاسخ تعامل بیشتری را به همراه دارند.
جدول بیشترین فالوورهای اینستاگرام ۲۰۲۴
رتبه | نام | تعداد فالوور (میلیون) |
۱ | کریستیانو رونالدو | ۶۰۰ |
۲ | لیونل مسی | ۴۸۰ |
۳ | سلنا گومز | ۴۲۹ |
۴ | کایلی جنر | ۴۰۰ |
رکورد بیشترین تعامل
بر اساس آمارها برندهای کوچک (زیر ۵ هزار فالوور) بالاترین نرخ بازدید و تعامل را با ویدیوهای ریلز داشته اند. نرخ تعامل برای ریلز برندهای کوچک به طور میانگین ۱۳.۳ درصد است در حالی که برندهای بزرگ تر با فالوورهای بالای ۱۰۰ هزار نفر تنها به نرخ تعامل ۶.۵ درصدی رسیده اند. این نشان می دهد که برندهای کوچک می توانند از فرصت های بیشتری برای جذب مخاطب بهره ببرند.
ترندهای اینستاگرام در ۲۰۲۴
ترندهای امسال شامل تولید محتواهای شخصی تر محتوای ریلز و استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) است. الگوریتم اینستاگرام همچنان به روزرسانی شده و تمرکز بیشتری بر نمایش محتوای ویدیویی در اکسپلور دارد. همچنین سازندگان محتوا با استفاده از پکیج های تولید محتوا و ابزارهای تحلیل جدید سعی در بهینه سازی تعاملات دارند.
جدول مقایسه نرخ تعامل محتوای تصویری و ویدیویی
نوع محتوا | میانگین نرخ تعامل (درصد) |
ریلز | ۱۳.۳ برای برندهای کوچک |
تصاویر | ۸۱.۳ برای برندهای بزرگ |
نتیجه گیری
اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ به رشد و تغییرات خود ادامه می دهد و استفاده هوشمندانه از الگوریتم ها و ترندهای جدید می تواند به سازندگان محتوا کمک کند تا حضوری موفق تر در این پلتفرم داشته باشند. برای کسانی که می خواهند از این فرصت ها استفاده کنند توجه به تغییرات الگوریتمی و تولید محتوای مرتبط می تواند به نتایج بهتری منجر شود.
پرسش های متداول
۱. چرا ویدیوهای ریلز بیشترین تعامل را دارند؟
ویدیوهای ریلز به دلیل کوتاهی و محتوای جذاب توجه کاربران را به سرعت جلب می کنند و به همین دلیل نرخ تعامل بالاتری دارند.
۲. چگونه می توان فالوورهای بیشتری جذب کرد؟
تولید محتوای با کیفیت و استفاده از ترندهای جدید مانند ریلز و محتوای واقعیت افزوده می تواند به جذب بیشتر فالوور کمک کند.
۳. آیا نرخ تعامل برای برندهای کوچک بهتر است؟
بله برندهای کوچک به دلیل جامعه کوچک تر و محتوای هدفمندتر نرخ تعامل بالاتری را تجربه می کنند.
این مقاله نشان می دهد که با شناخت بهتر از ترندها و رکوردهای اینستاگرام می توانید استراتژی خود را بهبود بخشیده و به موفقیت بیشتری دست یابید.
منبع:
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رکوردهای اینستاگرام ۲۰۲۴" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رکوردهای اینستاگرام ۲۰۲۴"، کلیک کنید.
خیلی جالبه که برندهای کوچیک با تعداد فالوور کم بیشتر از برندهای بزرگ نرخ تعامل دارن. یعنی هنوزم میشه بدون سرمایه زیاد موفق شد؟!
واقعا رونالدو تا کی می تونه این رکورد فالوورهای بالای ۶۰۰ میلیون رو نگه داره؟ کسی می دونه چقدر طول کشیده تا این عددو به دست بیاره؟
از زمانی که ریلز مد شد انگار پست های عادی خیلی کمتر دیده میشن. به نظرتون بهتره فقط روی ریلز تمرکز کنیم یا هنوزم پست های تصویری کاربرد دارن؟
خبی عالیه! ولی با این همه ویو که داره واقعا میشه گفت فقط محتوا مهمه یا اینکه باید حتما فالورای زیادی داشته باشی؟
این آمار رشد ۴۶ درصدی ریلز نشون میده که محتوای ویدیویی هنوزم بهترین روش برای جلب توجه مردمه. کسی تجربه ای داره که ریلز باعث رشد فالوورهاش شده باشه؟
همه جا میگن محتوا پادشاهه ولی به نظرم الگوریتم اینستاگرام تو سال های اخیر خیلی به سمت تبلیغات پولی تمایل پیدا کرده. انگار بدون تبلیغات رشد کردن خیلی سخت تر شده.
جای تعجب داره که هنوزم تخم مرغ قدیمی از پست های پرلایک محسوب میشه. واقعا این پست ها تا چه حد به خاطر خودشون لایک می گیرن یا صرفا جنبه شوخی و وایرال شدن دارن؟
از وقتی که شروع کردم به استفاده از ترندهای ریلز دیده شدن پست هام خیلی بیشتر شده. پیشنهاد می کنم حتما ازش استفاده کنید.
کیفیت تصاویر و ویدیوها توی صفحه های بزرگ مثل رونالدو و مسی واقعا قابل مقایسه با محتوای پیج های معمولی نیست. به نظرتون اونا هم از ابزار خاصی استفاده می کنن؟
به نظرم بهترین راه برای جذب فالوور اینه که حتما پست ها رو طبق زمانبندی و الگوریتم های جدید اینستاگرام منتشر کنیم. کسی پیشنهادی داره برای بهترین زمان پست گذاری؟
ممنون برای مقاله فقط کاش یکم درباره تأثیر تبلیغات اینستاگرامی روی افزایش فالوور هم صحبت می کردید. به نظرتون هنوزم تبلیغات به صرفه ست؟
تو سال ۲۰۲۴ واقعا محتواهای آموزشی مثل قبل جذاب نیستن. به نظرم همه بیشتر دنبال سرگرمی و محتواهای کوتاه مدت مثل ریلز هستن.
این که برندهای کوچیک نرخ تعامل بالاتری دارن به نظرم بیشتر به خاطر ارتباط نزدیک تر با فالوورهاشونه. اونا می تونن خیلی راحت تر جواب کامنت ها رو بدن.
یادم میاد یه زمانی کایلی جنر بیشترین فالوور رو داشت. واقعا تو این سال ها چقدر رقابت تنگاتنگ شده! کسی می دونه چطور میشه تو این رقابت باقی موند؟
من همیشه فکر می کردم تصاویر بیشتر از ویدیوها تعامل دارن ولی گویا ریلز کلاً دنیای اینستاگرام رو تغییر داده. شما از ریلز چطور استفاده می کنید؟
خیلی خوب بود که درباره الگوریتم اکسپلور هم صحبت می کردید. ظاهرا الان بیشتر بر اساس محتوای ریلز نشون داده میشه.
تا چند وقت پیش فکر می کردم تعداد فالوور مهم ترین شاخصه ولی حالا متوجه شدم که نرخ تعامل خیلی مهم تره. این الگوریتم واقعاً پیچیده ست.
یه سوال آیا پست های تصویری هنوز هم می تونن به اندازه ریلز دیده بشن؟ یا دیگه باید کلاً تمرکز رو بذاریم روی ویدیو؟
این که ریلز برندهای کوچیک بیشتر از برندهای بزرگ دیده میشه به نظرم یه فرصت خیلی خوبه برای اونایی که تازه شروع کردن.
مقاله خیلی خوبی بود اما به نظرتون آیا تو این سال های اخیر تأثیر اینستاگرام روی رفتار اجتماعی مردم هم تغییر کرده؟