موضع جنجالی مکرون علیه رژیم صهیونیستی/ به طور مستقل عمل می کنیم/ دیگر تابو نیست

موضع جنجالی مکرون علیه رژیم صهیونیستی/ به طور مستقل عمل می کنیم/ دیگر تابو نیست

به گزارش EDHA، هرچند به رسمیت شناختن یکجانبه فلسطین از سوی فرانسه بدون مذاکرات واقعی، تغییر چندانی در وضعیت میدانی ایجاد نمی کند اما از نظر نمادین و دیپلماتیک دارای وزن قابل توجهی خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل مخالفت خود را با حاکمیت فلسطین اعلام کرده و گفته است که در مورد کنترل کامل امنیتی اسراییل در مناطق فلسطینی سازش نخواهد کرد و با تشکیل کشور مستقل فلسطینی مخالف است.

به گزارش یورونیوز قانونگذاران فرانسوی در سال 2014 در پارلمان این کشور به طرحی رای دادند که از دولت این کشور می خواهد فلسطین را به رسمیت بشناسد، اقدامی نمادین که تاثیر کمی بر موضع دیپلماتیک فرانسه داشت. حالا اظهارات ماکرون در این رابطه برای نخستین بار است که از سوی یک رهبر فرانسوی مطرح می شود.

مکرون که میزبان ملک عبدالله پادشاه اردن بود در این خصوص گفت: «شرکای ما در منطقه به ویژه اردن روی این مسیله کار می کنند و ما هم در حال همکاری در این خصوص هستیم. ما آماده ایم در اروپا و شورای امنیت به این مسیله کمک کنیم. به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک تابو نیست.»

در پی حملات اسراییل به نوار غزه تاکنون بیش از 28 هزار فلسطینی کشته شده اند و با وجود تلاش ها و درخواست های بین المللی همچنان سربازان اسراییل به پیش روی خود در این باریکه ادامه می دهند.

در حالی که درخواست های بین المللی برای آتش بس افزایش یافته بنیامین نتانیاهو اصرار دارد که عملیات نظامی خود را در رفح جایی که بیش از نیمی از فلسطینی های نوار غزه در آنجا پناه گرفته اند نیز انجام دهد.

این در حالیست که فلسطینی ها از سراسر این باریکه و پس از هشدار نتانیاهو مجبور شده اند از مناطق مختلف به رفح پناه آورند و حالا اسراییل می خواهد در این منطقه هم عملیات نظامی انجام دهد. اقدامی که چه از سوی آمریکا و اروپا و چه از طرف دیگر کشورها با مخالفت رو به رو شده است.

مکرون در این اظهارات تاریخی خود همچنین گفت: «ما این را مدیون فلسطینی ها هستیم که آرمانشان برای مدتی مدید به هیچ انگاشته شده. ما این را مدیون اسراییلی هایی هستیم که تجربه بزرگترین کشتار یهودیان را داشته اند. ما این را مدیون مردم منطقه هستیم که از مروجان هرج و مرج و کسانی که در پی انتقام هستند، می گریزند.»

اظهارات مکرون احتمالا با هدف افزایش فشار بر اسراییل صورت گرفته اما اطمینانی وجود ندارد که به تغییر رویه دولت دست راستی این کشور بینجامد.

در حالی که اکثر کشورهای در حال توسعه، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسند، اکثر کشورهای اروپای غربی هنوز چنین اقدامی نکرده و استدلال می کنند که کشور مستقل فلسطینی باید از مذاکرات با اسراییل پدید آید؛ این در حالی است که اسراییل به هیچ مذاکره ای برای این امر تن نمی دهد.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موضع جنجالی مکرون علیه رژیم صهیونیستی/ به طور مستقل عمل می کنیم/ دیگر تابو نیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موضع جنجالی مکرون علیه رژیم صهیونیستی/ به طور مستقل عمل می کنیم/ دیگر تابو نیست"، کلیک کنید.