کنگره آمریکا با فروش اف 16 به ترکیه موافقت کرد

کنگره آمریکا با فروش اف 16 به ترکیه موافقت کرد

کنگره آمریکا با درخواست ترکیه برای خرید جنگنده اف-16 به ارزش 23 میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش EDHA، کنگره ایالات متحده، موافقت خود را با فروش 40 فروند جنگنده پیشرفته اف-16 و نوسازی 79 فروند دیگر از نسل قدیمی تر همین جنگنده ها به ترکیه موافقت کرد. به این ترتیب، روند بررسی 15 روزه قانونی مقرر شده بدون هیچ گونه مانعی برای توقف فروش تکمیل شد. اکنون هیچ مانعی برای آغاز فرآیند فروش بین نهادهای مربوطه وجود ندارد.

جفری فلیک، سفیر آمریکا در آنکارا در خصوص موافقت کنگره با فروش اف-16 به ترکیه در شبکه ایکس نوشت: تصمیم کنگره آمریکا برای فروش 40 فروند هواپیمای جدید و 79 فروند هواپیمای مدرنیزه شده اف-16 به ترکیه، گامی مهم برای آینده است.

وی در این پیام نوشت: ناوگان اف-16 ترکیه برای ناتو اهمیت حیاتی دارد و این اقدام همکاری متحدان را در آینده تضمین می کند.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کنگره آمریکا با فروش اف 16 به ترکیه موافقت کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کنگره آمریکا با فروش اف 16 به ترکیه موافقت کرد"، کلیک کنید.