آتش زدن کاه و کلش سبب تخریب خاک می شود – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان

آتش زدن کاه و کلش سبب تخریب خاک می شود - خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان

عطاالله کاویان در گفت‌وگو با خبرنگار EDHA در خصوص آتش زدن کاه و کلش در مزارع کشاورزی، اظهار داشت: بخش اجرایی قانون حفاظت خاک با مجموعه جهاد کشاورزی استان است، سه هفته از آخرین جلسه کارگروه پسماند در حوزه پسماند کشاورزی گذشت و الزامات زیست محیطی اعلام شد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی مکلف است در حوزه اراضی کشاورزی نسبت به آتش‌زدن کاه و کلش که یک پسماند و ماده عالی با ارزش محسوب می‌شود، تمهیدات لازم را ببیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در سال‌های گذشته تلاش‌هایی با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اینکه بتواند به‌صورت کاه خوردکن‌هایی که در پشت کمباین‌های نصب می‌شود، انجام شد تا کاه به اندازه حداقل ۵ سانتی‌متر خورد و قطعات به سطح اراضی برگردد.

کاویان خاطرنشان کرد: در حوزه محیط زیست آتش زدن کاه و کلش منتج به تخریب خاک و از بین رفتن مواد عالی خاک می‌شود، میکرواورگانیسم‌های خاک درجه حرارت بالا تحت تأثیر قرار داده و به لحاظ زیست محیطی آسیب جدی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خاک‌های ما به اندازه کافی فقیر هستند، گفت: بالا رفتن حرارت زمین، خاک را فقیر می‌کند و همچنین آتش باعث ایجاد آلودگی هوا در مسیر و جاده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان یادآور شد: چندین کارگاه آموزشی در تمامی شهرها از جمله شهرستان محمودآباد، آمل، نور و فریدونکنار که شهرهای هدف هستند، برگزار شد تا در این راستا به جمع‌بندی برسیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آتش زدن کاه و کلش سبب تخریب خاک می شود – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آتش زدن کاه و کلش سبب تخریب خاک می شود – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.