آلودگی هوا در راه شیراز و چند شهرستان فارس

آلودگی هوا در راه شیراز و چند شهرستان فارس

EDHA:

مسعود حقیریت روز جمعه گفت: این سامانه که مربوط به افزایش آلایندگی خودروها است برای شهرهای شیراز، زرغون، مرودشت، لامرد و محیر برنامه ریزی شده است.

کاهش ترافیک برای کودکان و بیماران قلبی

رییس سازمان هواشناسی فارس تاکید کرد: اثرات خطرناکی مانند افزایش غلظت آلایندگی خودروها، افزایش شاخص آلودگی هوا در مناطق شهری.

هاگت افزود: کاهش تردد برای گروه های حساس به ویژه سالمندان، کودکان، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی، پرهیز از بازی های بیرون از منزل در صبحگاه، وسایل نقلیه شخصی کاهش ترافیک و استفاده از وسایل نقلیه عمومی توصیه می شود.

پیش از این سازمان هواشناسی کشور در خصوص وقوع طوفان و باران های بهاری، گاهی وزش باد شدید در نواحی مرکزی، شرقی و نیمه غربی بعد از ظهر روز دوشنبه وضعیت زردی را در سطح کشور صادر کرده بود. تا چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه جاری.

وضعیت رنگ اعلان ها چگونه است؟

وقتی سازمان هواشناسی اخطار زرد می دهد به این معنی است که پدیده جوی رخ می دهد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار به مردم برای مقابله با حوادث جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است و همچنین مسیولان برای تمهیدات لازم صادر می شود.

هشدار نارنجی شدیدتر از هشدار زرد است و در رنگ نارنجی پیش بینی می شود که یک پدیده جوی اثرات فاجعه بار و آسیب احتمالی داشته باشد. Orange Alert همچنین به منظور ارایه ابزارهای مسیول برای مقابله با پدیده های مضر است.

هشدار قرمز بالاترین سطح پیش بینی آب و هوا است که انتظار می رود خسارات گسترده ای را به همراه داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه های مختلف اطلاع داده می شود تا نسبت به به حداقل رساندن خسارت اقدام و اقدامات لازم را انجام دهند.

به طور کلی، زرد، نارنجی و قرمز هر کدام به ترتیب به معنای آگاهی، آمادگی و عمل هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آلودگی هوا در راه شیراز و چند شهرستان فارس" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آلودگی هوا در راه شیراز و چند شهرستان فارس"، کلیک کنید.