آموزش هوش کودک زیر 7 سال

تمام تلاشتان را میکنید تا فرزندتان از هر نظر بهترین باشد؛ چه از نظر فکری و چه از نظر روحی. اصلا چه بهتر که در کنار همه اینها فرزند دوست داشتنی شما یک فرد باهوش و حتی یک نابغه هم باشد! به خصوص اینکه حالا بر خلاف گذشته که تصور میشد هوش عاملی است که تنها به وسیله ژنتیک تعیین میشود، دانشمندان و روانشناسان کودک متعقدند، محیطی که فرزند شما در آن رشد میکند و فردی که کودک را بزرگ میکند، پا به پای ژنتیک در باهوشتر شدن او نقش دارد. لباس پلیسی بچه گانه را میتوانید از سایت ها با قیمتی پایینتر از بازار تهیه کنید . در این گزارش مشاور رفتارشناسی مرکز کودکان آتیه از هوش کودکان و نقش شما پدر ومادرها در تقویت هوش آنها میگوید.

آموزش هوش کودک زیر 7 سال

آموزش کودک زیر 7 سال

پد رو مادر با تحریک ذهنی کودک میتوانند، نقش زیادی در تقویت هوش او بازی کنند. چون همان قدر که ژن و وراثت در چگونگی شکل گیری هوش کودک نقش دارد، عوامل محیطی مثل سلامت، تغذیه و مهم تر از همه شیوه برخورد با کودک به خصوص در دوران نوزادی هم می تواند در افزایش هوش او موثر باشد. این تاثیر تا آنجاست که حتی با پذیرش تاثیر عوامل وراثتی و نقش تعیین کننده ای که در تعیین میزان هوش دارند، هرگز نمی توانیم منکر نقش بسیار زیاد آموزش و نوع ارتباط پد رو مادر بر ذهن کودکان شویم. به عبارت دیگر آموزشهایی که پد رو مادر در قالب بازی به کودکان نوزاد خود میدهند، پا به پای عوامل وراثتی در بالا بردن بهره هوشی آن ها تاثیر گذارند.

در سا لهای اول زندگی کودک، وقتی که مغز او هنوز در حال شکلگیری و تکامل است، آموزشهای هدفمند و توجه نشان دادن های آگاهانه والدین به رفتار کودک میتواند به ارتقای هوش او کمک کند. بازی های ساده اما هدفمند با کودک در این دوران که مغز او در حال رشد و تکامل است، به ایجاد مداربندیهای مغزی پیچیده و ضروری در مغز کودک کمک میکند و همین باعث تقویت و رشد هوش کودک میشود. در حقیقت پد رو مادر از زمان جنینی تا زمانی که کودک 6 سال، 11 ماه و 29 روز دارد، وقت دارند تا تمام تلاششان را برای تقویت هوش کودک صرف کنند، چون بعد از این مرحله ذهن کودک شما درست مثل نرم افزاری عمل میکند که طی این مدت پردازش شده و حالا آماده بهره برداری و استفاده است.

ضریب هوشی بالا یک ویژگی مستقل نیست که کودک را متمایز کند یا فرصت موفقیت در آینده را به او بدهد. با این حال، افزایش هوش کودکان به آنها کمک می کند مسیر شغلی، تحصیلی و ارتباطی آنها در آینده تسهیل شود.  والدین در سرتاسر جهان در مورد افزایش هوش کودکان علاقه نشان می دهند. قیمت بی سیم پلیس اسباب بازی در آنلاین شاپ ها ارزانتر است . در حالی که هزاران محصول با نام تقویت و افزایش هوش وجود دارد، راهکارهای علمی نیز وجود دارد که شما می توانید آنها را در زندگی روزمره کودکتان بگنجانید. افزایش هوش کودکان در حالی که تست های هوش IQ را اندازه گیری می کنند، باید توجه داشته باشید که مغز انعطاف پذیری بالایی نیز دارد.

مغز قابلیت انعطاف پذیری عصبی دارد، به این معنی که به طور مداوم اطلاعات، تجربیات و تغییرات جدید را در طول زندگی ادغام می کند. این قابلیت به ما کمک می کند با تغییر سبک زندگی و عادات، بتوانیم تغییراتی در ذهن خود ایجاد کنیم. در این مطلب زاهکارهایی برای افزایش هوش کودکان به شما می گوییم که در بلند مدت شاهد تغییرات در کودک خود خواهید بود. هرچه بیشتر با فرزندتان گفتگو کنید، باهوش تر خواهند بود. انجام بازی های آموزشی ساده در طول مسیر خانه یا بیرون، باعث افزایش هوش کودکان می شود. به عنوان مثال از آنها بخواهید اشیا را نام ببرند یا بشمارند. شما می توانید ضریب هوشی فرزند خود را با انجام این کار در طول چند سال کودکیشان شش درجه افزایش دهید.

او اضافه می کند که هر چه زودتر شروع کنید. شواهد نشان می دهد که اگرچه این روش همیشه مفید است، اما بهتر است قبل از 4 سالگی شروع کنید. حتما برای بالا بردن هوش کودک هفت ساله ی خود کار های زیادی انجام داده اید ،از نوزادی کتاب های متفاوتی برای او خواندید انواع بازی های فکری و پرورش ذهن را برای او تهیه کرده اید و او را برای رفتن به مدرسه آماده کرده اید. اما تمام این کارها به این معنا نیست که از این به بعد خیالتان راحت باشد، بلکه شما باید با تشویق کودک خود گام های بزرگی برای خلاقیت های کودک خود بردارید. بهتر است بدانید تشویق و تحریک ذهنی کودک توسط والدین نقش بسیار مهمی در تقویت هوش کودکان دارد.

تماشای تلویزیون برای کودک زیر 2 سال ممنوع می باشد حتی برای مدت زمان کم تر از 5 دقیقه، به دلیل سلول های عصبی رشد نیافته وقتی چشم کودک به صفحه ی دیجیتال تلویزیون خیرهه می شود به مغز آسیب می زند. شاید با خود فکر کنید کودک با تماشای تلویزیون زبان را بهتر فرا می گیرد اما باید بدانید عامل اصلی رشد جسمی و روانی کودک تحرک و بازی است. جلیقه بچه گانه پلیسی ، با امکان تنظیم اندازه و پوشیدن آسان، به کودکان فرصت می دهد تا در بازی هایشان به شکلی متفاوت و متمایز نقش پلیس را بازی کنند . اگر قبل از این سن کودک در معرض موبایل و کامپیوتر باشد ممکن است به آنها اعتیاد پیدا کند و منزوی و گوشه گیر شود.

آیا می دانید بازی کردن چیزی فراتر از سرگرمی است؟ در واقع بازی کردن مهمترین ابزار یادگیری و تقویت مهارت های کودک است. بسیاری از مفاهیم را می توان به سادگی با کمک بازی به کودکان آموزش داد. تفاوتی نمی کند که این بازی ها گروهی باشند و یا انفرادی چراکه هر یک از آن ها موجب پرورش بخشی از مهارت های کودک می شوند. سن و جنسیت کودک موجب می شود تا آن ها در هر دوره ای از زندگی به بازی های خاصی تمایل داشته باشند.در این میان کودکان 7 ساله نیز بازی ها و سرگرمی هایی متناسب با سن خود دارند. بازی های آموزنده و کاربردی بسیاری وجود دارند که با کمترین هزینه در دسترس شما هستند. این بازی ها ممکن است پرتحرک، گروهی، انفرادی و بی سروصدا باشند.

مجموعه ای از این بازی ها می توانند زمان کودک را به شکلی مفید پر کنند. در ادامه به معرفی چند بازی گروهی وانفرادی مناسب کودکان 7ساله می پردازیم. جمله سازی یکی از پرهیجان ترین بازی هایی است که کودکان می توانند به صورت گروهی انجام دهند. هرچه تعداد بچه ها بیشتر باشد، بازی هیجان بیشتری خواهد داشت. روال بازی به این ترتیب است که ابتدا یک نفر یک جمله را شروع می کند. برای مثال می گوید: «امروز به مدرسه رفتم و…» سپس نفر بعدی با یک کلمه جمله را ادامه می دهد و این فرآیند تکرار می شود. درواقع هر نفر باید جمله را از اول تکرار کند و کلمه خودش را در انتهای جمله اضافه کند.

به این ترتیب هرکس که جمله را به طور کامل به خاطر نیاورد یا کلمه مناسبی به آن اضافه نکند، بازنده است. این بازی یک چالش ذهنی برای کودک ایجاد می کند و موجب تقویت حافظه، تمرکز و خلاقیت او می شود. جمله سازی نوعی داستان سرایی است که کودک ابتدا آن را در ذهن خود شکل می دهد و سپس سعی می کند تا با استفاده از یک کلمه آن را خلق کند. بازی جمله سازی چه برای دختربچه ها و چه برای پسربچه ها جذاب است. از آن جایی که جمله سازی یک بازی گروهی بوده و در این بازی کودک باید با سایرین ارتباط برقرار کند، می تواند یک بازی برای تقویت هوش هیجانی کودک نیز به حساب بیاید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش هوش کودک زیر 7 سال" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش هوش کودک زیر 7 سال"، کلیک کنید.