از آتش‌سوزی خودرو تا گرمازدگی سرنشینان

از آتش‌سوزی خودرو تا گرمازدگی سرنشینان

آسنا/اصفهان گرما یک عامل ثانویه است که در کنار سایر علل می تواند باعث آتش سوزی خودرو شود. علاوه بر این، رانندگان نباید در این روزهای تابستان سهل انگاری کنند و کودکان را در خودرو تنها بگذارند، زیرا این کار خطرناکی است.

محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان در گفت وگو با EDHA، درباره روزهای گرم تابستان گفت: گرما هیچ گاه نقش مستقیمی در آتش گرفتن خودرو ندارد، بلکه عامل فرعی است که می تواند باعث آتش سوزی شود منفجر شود برای آتش زدن این نوع خودروها.

وی ادامه داد: اگر در خودروی ما اسپری هایی مانند اسپری خوشبو کننده، فندک یا باتری های لیتیومی مانند تلفن همراه یا پاوربانک وجود داشته باشد و نور خورشید مستقیما بتابد، احتمال اسپری اولیه وجود دارد. ماشین آتش گرفت. حتی یک بطری آب در معرض نور خورشید ممکن است به عنوان یک ذره بین عمل کند و منجر به آتش سوزی در کابین خودرو شود.

این مسئول آتش نشانی اصفهان در تشریح آتش سوزی های اخیر گفت: زمانی که ماشین خود را برای کارهای شخصی دقایقی در خیابان پارک رها می کنیم، با توجه به دمای هوا و دمای محیط، دمای داخل خودرو را می بینیم. می افزاید

شریعتی در مورد بحث دما توضیح داد: اگر دمای محیط دمایی باشد که این روزها در اصفهان اغلب شاهد آن هستیم، یعنی بین 40 تا 42 درجه، دمای داخل خودرو ممکن است 62 باشد و به درجه افزایش یابد. این نوع شرایط بسیار خطرناک و حاد است. البته خودرو در این دمای محیط در معرض نور مستقیم خورشید به 62 درجه می رسد.

وی به نکات کلی دیگری درباره ایمنی خودرو اشاره کرد و توضیح داد: ایرادات فنی خودرو نباید فراموش شود. بررسی دوره ای خودرو و اطمینان از عدم نشتی گاز بسیار مهم است. سیستم تامین سوخت و سیم کشی خودرو نیز نیاز به بازرسی کافی دارد. اطمینان از ایمنی تمامی این موارد نقش موثری در پیشگیری از آتش سوزی تابستان دارد.

سخنگوی سازمان خدمات رسانی و آتش نشانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه راننده هرگز کودک را در خودرو تنها نگذارد، گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در این روزها، رها کردن کودک در خودرو فکر خوبی نیست . در واقع باید در نظر داشت که کودکان جزو حساس ترین گروه ها هستند و موضوع گرما و عواقب آن مانند شوک گرمایی و آفتاب سوختگی برای آنها بسیار جدی است.

این آتش نشان افزود: اکیدا توصیه می کنم کودکان را حتی برای مدت کوتاه در خودرو تنها نگذارید. زیرا هر اتفاقی غیر از گرما ممکن است برایشان بیفتد. هر زمان که از ماشین پیاده شدید، کودک را با خود ببرید.

وی گفت: شاید در ماشین روی صورت فرزندمان بسته باشد یا کنجکاوی و کودکی او بازی های خطرناکی با ماشین کند. مثلا ممکن است با ترمز دستی ماشین بازی کند و در نتیجه اتفاقات ناگواری رخ دهد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری اصفهان توصیه های تابستانی این سازمان را اینگونه تشریح کرد: زمانی که خودروی شما مدت زیادی در حاشیه جاده یا پارکینگ بوده و قصد رانندگی با آن را دارید. ابتدا زیر ماشین خود را با دقت نگاه کنید.

شریعتی تاکید کرد: در صورت مشاهده خط بنزین در زیر خودرو از روشن کردن آن خودداری کرده است تا اقدامات لازم انجام شود. این اقدام احتیاطی می تواند از وقوع آتش سوزی و سایر خطرات جلوگیری کند.

این مسئول آتش نشانی اصفهان در مورد سایر وسایل نقلیه توضیح داد: علاوه بر این تاکید داریم موتورسواران نیز در این روزهای گرم توجه ویژه ای به وسایل نقلیه خود داشته باشند. زیرا موتورسیکلت ها نیز سوخت مصرف می کنند و در روزهای گرم تابستان ممکن است به دلایلی تصادفاتی رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر تاکید می کنیم که گرمای این روزهای اصفهان و هر منطقه دیگری نقش مستقیمی در آتش سوزی خودروها ندارد و برای جلوگیری از آتش سوزی باید به اصول ذکر شده توجه کرد.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از آتش‌سوزی خودرو تا گرمازدگی سرنشینان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از آتش‌سوزی خودرو تا گرمازدگی سرنشینان"، کلیک کنید.