اسلحه همچنان عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکاست

اسلحه همچنان عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکاست

گزارش جدیدی از مرکز جان هاپکینز، ادامه اپیدمی مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان در ایالات متحده، به ویژه در میان جوانان سیاه پوست را برجسته می کند.

به گزارش EDHA، در این گزارش با عنوان «خشونت با اسلحه در ایالات متحده در سال 2022: بررسی بار کودکان و بزرگسالان» آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در سال 2022 ارزیابی و تاکید شده است. 48204 1 نفر دومین رکورد بالاتر) بر اثر شلیک گلوله در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.

این آمار 27 هزار و 32 مورد خودکشی را شامل می شود و بالاترین رقم در این کشور است.

گزارش سالانه امسال بر مرگ و میر ناشی از سلاح در میان کودکان 1-17 ساله متمرکز است. در ایالات متحده، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در این گروه سنی از سال 2013 تاکنون 106 درصد افزایش یافته است و تا سال 2020، علت اصلی مرگ و میر در این گروه است.

این گزارش همچنین بر تأثیر نامتناسب مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان سیاه پوست تاکید می کند. در سال 2022، میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان سیاه پوست یک تا 17 سال، 18 برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست در همان گروه سنی بود. میزان قتل با اسلحه در میان کودکان و نوجوانان سیاه پوست از سال 2021 تا 2022 5.6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نشریه ویژه «مدیکال اکسپرس»، نویسنده اصلی این گزارش، سیلویا ویارئال، می‌گوید: امیدواریم این گزارش به سیاست‌گذاران کمک کند تا مقیاس این بحران را درک کنند و با شواهد و مدارک ممکن با آن مقابله کنند راه حل ها – از جمله قوانینی که دسترسی کودکان به سلاح گرم را محدود می کند.

فعالان و حامیان کنترل اسلحه در آمریکا ابتدا فکر می کردند که دولت فعلی می تواند اقداماتی را برای مهار خشونت با سلاح در این کشور انجام دهد، اما با گذشتن سال های ریاست جمهوری بایدن، این امیدها به ناامیدی و ناامیدی تبدیل شده است

قوانین اسلحه در آمریکا یک موضوع سیاسی در این کشور است. در حالی که دموکرات‌ها خواهان مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، جمهوری‌خواهان مالکیت اسلحه را یک حق مسلم می‌دانند، در حالی که هر سال بر تعداد و تلفات قتل‌ها و ناامنی‌های مشابه در شهرها و ایالت‌ها افزوده می‌شود.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسلحه همچنان عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکاست" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسلحه همچنان عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکاست"، کلیک کنید.