اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه پردازی است – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان

اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه پردازی است - خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار EDHA، حجت الاسلام محمد قادری یکشنبه شب در همایش مداحان سنتی دشتستان اظهار کرد: یکی از دارایی های زیست بوم آیینی استان بوشهر، داشتن عزاداری سنتی است.

وی اضافه کرد: یکی از زمینه های رشد، هیات است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را به عنوان یکی از پایگاه های جهاد تبیین عنوان کردند و در واقع هیات ها در تربیت نسل آینده ساز نقش مهم و بزرگی را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه حرکت و مسیر ستایشگران به سمت حماسه سازی و آینده سازی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان دنبال ایجاد گسست در جامعه و افزایش عناصر منفعل است، تلاش جامعه ستایشگری و شاعران و مداحان برای مقابله با این اهداف دشمن بسیار مهم است.

به ملودی های جدید نیاز داریم

وی بوشهر را پایتخت مقاومت و دارای سابقه 500 ساله در عرصه مقاومت دانست و تصریح کرد: یکی از نقاطی که این مقاومت پردازش و تقویت شد، همین هیات های عزاداری آیینی بود.

حجت الاسلام قادری تصریح کرد: اوج عزاداری بوشهر اندیشه پردازی است و شاعران و مداحان و ذاکران در اوج عزاداری که نوحه واحد است، عنصر محبت اهل بیت را ارایه می کنند تا به جان مخاطب بنشیند.

وی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری استان بوشهر به ملودی های جدید نیاز داریم تاکید کرد: ملودی های جدید به معنای آن نیست که اصالت ها را فراموش کنیم بلکه با پایبندی به اصالت ها باید ملودی های جدید ساخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: باید از ظرفیت ها و دارایی های معنوی استان استفاده کنیم و مردم را در کارزارهای تمدنی به میدان بیاوریم و در درگیری جریان حق و باطل دقیق راهبری و هدایت و عمل کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه پردازی است – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه پردازی است – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.