برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

از موج گرما در ایالات متحده تا آتش سوزی مرگبار در یک کارخانه باتری سازی در کره جنوبی، اینها مهمترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته گذشته بودند.

به گزارش EDHA، رویدادها، اکتشافات و موضوعات مهم در حوزه حوادث و حوادث بهداشتی و زیست محیطی در سراسر جهان از جمله اخباری است که در هفته گذشته در رأس رویدادهای اجتماعی جهان قرار گرفت.

رویدادهای دیگری مانند تیراندازی دسته جمعی در “آرکانزاس” ایالات متحده، یا درخواست گوترش برای اقدام فوری علیه تغییرات اقلیمی از جامعه بین المللی، در بازه زمانی ذکر شده، مجموعه دیگری از اخبار اجتماعی در جهان است. قصد انجام دادن رویدادهای مهم زیر را به اختصار بررسی کنید:

میلیون ها نفر در آمریکا تحت تأثیر “گنبد گرما” قرار دارند

منابع خبری می گویند در روزهای اخیر حدود 100 میلیون نفر در 27 ایالت آمریکا با موج گرمای شدید مواجه هستند.

محیط بانان این پدیده را “یک گنبد حرارتیآنها صدا میزنند

نزدیک به 100 میلیون نفر در 27 ایالت، از جمله نیویورک و لس آنجلس، با گسترش این پدیده جوی در سراسر ایالات متحده، امواج گرمای شدید را تجربه می کنند.

دمای هوا در نیویورک ممکن است از 35.5 درجه فراتر رود که یک رکورد 136 ساله در این منطقه است.

همچنین گفته می شود دمای واشنگتن در غرب این کشور برای اولین بار از سال 2012 به 37.7 درجه در ژوئن رسید.

آتش سوزی در یک کارخانه باتری کره جنوبی رخ داد. مرگ 22 نفر تایید شده است

بعد از رویداد آتش سوزی شدید ناشی از انفجار چند باتری لیتیومی بوده است مرگ دست‌کم ۲۲ نفر در آتش‌سوزی یک کارخانه در صبح دوشنبه در کره جنوبی تایید شده است.

آتش سوزی در کارخانه Arsal در Hwaseong در حدود 45 کیلومتری سئول، پایتخت کره جنوبی آغاز شد.

مقامات پزشکی شهر هواسونگ کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر را تایید کرده اند.

اتوبوس مدرسه ژاپنی در چین با چاقو مورد حمله قرار گرفت

روز دوشنبه یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان ژاپنی در شهر سوژو در استان جیانگ سو چین واژگون شد. حمله کنند مردی که گمان می رود تبعه چین باشد بازداشت شد.

مقامات کنسولگری ژاپن در شانگهای گفتند که این مرد چاقو به همراه داشت و حمله زمانی رخ داد که وی به ایستگاه اتوبوس مدرسه رسید.

یک زن ژاپنی و فرزندش که در ایستگاه اتوبوس بودند مجروح شدند اما خطری برای زندگی نداشتند و به بیمارستان منتقل شدند. یک زن چینی که راننده اتوبوس بود نیز مورد اصابت چاقو قرار گرفت و وضعیت سلامتی وی وخیم است.

تیراندازی دسته جمعی در آرکانزاس، ایالات متحده؛ 13 نفر کشته و زخمی شدند

بعد از رویداد تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی سه نفر در ایالت آرکانزاس کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

دو پلیس در میان مجروحان این رویداد هستند.

مقام های پلیس از مجروح شدن مظنون این رویداد توسط پلیس خبر داده اند. همچنین گفته می شود که جراحات پولیس جدی نیست.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به داروهای کاهش وزن هشدار می دهد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نسبت به تزریق هشدارهای جدی صادر می کند داروی تقلبی سماگلوتاید که به عنوان یک داروی پرفروش برای کاهش وزن، چاقی و دیابت نوع 2 استفاده می شود، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

این هشدار پزشکی مربوط به سه دسته تقلبی سماگلوتید تزریقی است. نسخه پرفروش آن با نام تجاری “Ozmpic” شناخته می شد و در سال 2023 در برزیل، بریتانیا و ایالات متحده یافت شد.

دکتر یوکیکو ناکاتانی، معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت: «سازمان بهداشت جهانی به متخصصان مراقبت های بهداشتی، مقامات نظارتی و عموم مردم توصیه می کند که از وجود چنین داروهای تقلبی آگاه باشند.

شمار قربانیان سیل در جنوب چین به 47 نفر رسید

بر اساس گزارش رسانه دولتی چین، به دلیل بارش باران در استان گوانگدونگ در جنوب این کشور که رخ داد. سیل و رانش زمین حداقل 47 نفر جان خود را از دست دادند.

تلویزیون دولتی CCTV اعلام کرد که 38 مورد مرگ دیگر تایید شده است که به 9 مورد قبلی اضافه شده است.

با افزایش تلفات، مقامات نسبت به وقوع سیل بیشتر در سایر نقاط کشور هشدار دادند.

بر اساس گزارش ها، بیش از 55000 نفر تحت تأثیر باران قرار گرفته اند که هزاران خانه و جاده را ویران کرده است.

سیل در هند جان 27 نفر را گرفت

پیگیری بارش شدید باران و سیل در هند 27 نفر جان باختند.

بر اثر بارش شدید باران و سیل در برخی مناطق هند، 27 نفر جان باختند و حدود 171 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

این سیل زندگی حدود 390000 نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

ده ها آتش سوزی جنگلی در یونان ثبت شده است

66 مورد بین ساعت 6 بعد از ظهر جمعه تا 6 بعد از ظهر شنبه به وقت محلی آتش سوزی جنگل ها در برخی از مناطق یونان رخ داده است حادثه اتفاق افتاده است.

در مجموع 52 مورد آتش سوزی در مراحل اولیه این حادثه مهار شده است و تیم های آتش نشانی در تلاش برای اطفای 14 مورد دیگر هستند.

مقامات این کشور اعلام کرده اند که تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد.

در عین حال 13 نفر نیز به دلیل قطع این جنگل ها دستگیر شده اند.

سازمان بهداشت جهانی: الکل سالانه 2.6 میلیون نفر را در سراسر جهان می کشد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز سه شنبه این خبر را اعلام کرد الکل سالانه نزدیک به سه میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند و افزود که اگرچه میزان مرگ و میر در سال های اخیر اندکی کاهش یافته است، اما همچنان “به طور غیرقابل قبولی بالا” است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت ملل متحد در مورد الکل و سلامت، الکلی ها تقریباً از هر 20 مرگ و میر سالانه یک نفر از طریق رانندگی مواد مخدر، خشونت و سوء استفاده را به همراه دارند و مسئول بسیاری از بیماری ها و فاجعه های جهان هستند.

این گزارش حاکی از آن است که در سال 2019، 2.6 میلیون مرگ به دلیل مصرف الکل ثبت شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، تقریباً سه چهارم این کشته ها مرد بوده اند.

گوترش از جامعه بین‌الملل خواست تا اقدام فوری علیه تغییرات آب و هوایی انجام دهد

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز شنبه از جامعه جهانی خواست تا در این زمینه اقدام فوری انجام دهد. تغییر آب و هوا انجام دهید.

گوترش در پیامی در شبکه اجتماعی X گفت: “اگر زمانی بود که گرد هم آمده و آب و هوا را بررسی کنیم، اکنون زمان آن فرا رسیده است.”

وی بر اهمیت دوره پیش رو تاکید کرد و گفت: 18 ماه آینده برای مبارزه برای محدود کردن افزایش دمای کره زمین و جلوگیری از بدترین تغییرات اقلیمی مهم است.

وی افزود: سیاره ای سالم و آینده ای امن برای خود بسازیم.

مقامات بهداشتی ایالات متحده: خشونت با اسلحه در آمریکا یک بحران بهداشت عمومی است

جراح عمومی و بالاترین مقام بهداشت عمومی در ایالات متحده. خشونت مسلحانه این یک “بحران بهداشت عمومی” در کشور توصیف شده است.

ویوک مورتی، سیاستمدار و پزشک آمریکایی که در حال حاضر به عنوان جراح عمومی این کشور خدمت می کند، گفت: “خشونت با اسلحه منبع تلفات جانی، درد و رنج باورنکردنی و رنج عمیق برای بسیاری از آمریکایی ها است و باعث ناامیدی شده است.”

در سال 2022، نزدیک به 50000 نفر در ایالات متحده توسط اسلحه کشته خواهند شد و خشونت با اسلحه یکی از علل اصلی مرگ کودکان در ایالات متحده است.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت"، کلیک کنید.