تعارف دوستانه زهر مرگ با عشق و لبخند

تعارف دوستانه زهر مرگ با عشق و لبخند

EDHA:

در بسیاری از موارد، طرح ترور با خوردن مواد سمی به قربانیان انجام شده است. در این نوع قتل، قاتل اغلب یکی از بستگان مقتول است که این فرصت را دارد که به او نزدیک شود، با او یک سفره شریک شود و برای او غذا درست کند. گاهی بر اساس نقشه دوستی، قاتل به شخص مورد نظر خود نزدیک می شد و در عالم دوستی، مشتی غذا به او تعارف می کرد و او را می کشت.

هفته گذشته در صفحه خبری روزنامه هفت صبح دو پرونده جنایی منتشر شد که در یکی از آنها قاتلان با تقدیم حلوا نذیر به سراغ قربانی ثروتمند رفتند و در دیگری زن جوان قصد داشت به معشوقش نزدیک شود. اتفاقاً قرص برنج را در قرص های لاغری ریخت و او را کشت. از این رو در پرونده های جنایی این هفته به بررسی پرونده های جنایی معروفی می پردازیم که قاتل با رانندگی تحت تاثیر مسکرات اقدام به قتل کرده و برخی از این گونه موارد را بررسی می کنیم.

یک شراب خوار سریالی مرگبار

پرونده قتل عام مهین قدری مهمترین و بزرگترین پرونده جنایی در تاریخ ایران است. چون مهین تنها قاتل زن ایران بود. متهم 32 ساله با انجام 6 فقره قتل عمد در شهر قزوین 5 زن را با ماسه سمی خورد و پس از سرقت طلا آنها را کشت. اما مردی را هم کشت.

اولین قتل مهین در سال 1364 مربوط به مرد مسنی صاحب خانه بود که متهم مدعی شد که پیرمرد قصد حمله به او را داشته است. او با ضربات متعدد پیرمرد را به زمین کوبید و سپس با طناب او را بست. بعد فقط جسد پیرمرد را داخل گونی گذاشت و داخل ماشینش گذاشت و در رودخانه ای نزدیک قزوین رها کرد. پس از آن مهین در اماکن مذهبی یا آرایشگاه ها با زنان میانسال شروع به صحبت می کرد و پس از ملاقات با آنها با خودروی رنو خود به خانه می برد. سپس یک کیسه ساندویچ که با قرص های خواب آور مسموم کرده بود برایشان سرو می کرد.

مهین این داروها را از خیابان نصیرخسرو می خرید و با هم مخلوط می کرد تا بتواند از مقاومت طعمه خود بکاهد. سپس طلاهای قربانی را ربودند و او را کشتند و جسدش را در بیابانهای اطراف قزوین رها کردند. مهین در سال 1387 توسط مقتولی که از دست او فرار کرده بود شناسایی و دستگیر شد و یک سال بعد به دار آویخته شد. یکی از قربانیان او عمه شوهرش بود و مهین گفت انگیزه قتل او استرس مالی، داشتن فرزند معلول، اعتیاد شوهرش و عدم حمایت خانواده و حتی مادرش بوده است.

کشتن شوهر با قهوه مسموم

چند سالی است که مصرف قهوه در بین مردم بیش از گذشته افزایش یافته و حتی برای برخی افراد مصرف روزانه قهوه به اعتیاد تبدیل شده است. در فوریه 1402، زن جوانی با نوشیدن هر روز قهوه و مسموم کردن شوهرش با قهوه، نقشه ای برای کشتن شوهرش اجرا کرد. فرد متوفی حدودا 43 ساله بود که در منزل دچار بیماری شد و پس از انتقال به بیمارستان قلبش از تپش ایستاد.

با توجه به مشخص نشدن علت واقعی مرگ، بازپرس جنایی دستور اعزام جسد را به پزشکی قانونی صادر کرد. سه ماه بعد، پزشک تئوری خود را اعلام کرد. علت فوت: “مسمومیت با سیانور”. بررسی های جنایی نشان داد مقتول و همسرش مدت ها با یکدیگر اختلاف داشتند. همین کافی بود تا حکم دستگیری زن جوان حدوداً 32 ساله صادر شود.

تا اینکه این زن در نهایت به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: شوهرم پسر عمویم بود و در 13 سالگی با او ازدواج کردم. شوهرم به من اهمیت نمی داد و به من اهمیت نمی داد. او 11 سال از من بزرگتر بود و سلیقه های ما بسیار متفاوت بود. به طلاق و جدایی فکر کردم اما همسرم آمادگی جدایی را نداشت. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که باعث شد شوهرم را بکشم. در اینترنت جستجو کردم و تصمیم گرفتم برای ایفای این نقش، مسمومیت با سیانور انجام دهم و سپس مرگ او را سکته قلبی وانمود کنم.

کشتن خانواده دکتر تبریزی با رای خوردن

یکی از جنجالی ترین پرونده های جنایی سال های اخیر، قتل همسر و مادربزرگ دکتر تبریزی با خوردن غذای مسموم بود. روز واقعه یکی می خواست برای بعدازظهر عاشورا غذای علیرضا سهلی بیاورد. نصیری غذا نگرفت و به گفته سهیلی از یک شرکت مواد غذایی برنج خرید و با همسرش المیرا سر کار رفت و بعد برای ناهار به خانه پدری علیرضا رفت.

علیرضا چون برای رسیدن به جلسه عجله داشت با آرامش غذا نمی خورد، اعضای خانواده اش مثل پدر، مادر، مادربزرگ و همسرش مشغول خوردن غذا بودند و انگار به همه می داد. حالتی که شبیه مسمومیت شدید غذایی بود. همسر و نوه دکتر تبریزی در بیمارستان فوت کردند. همزمان با کشته شدن دو نفر از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده، تحقیقات جنایی ویژه برای رسیدگی به این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با دستگیری این پزشک، این پرونده مجدداً در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت صحنه.

سرانجام در فروردین 1395 دستوری در خصوص این پرونده صادر و پرونده به دادگاه ارسال و رای پرونده صادر شد. هشت سال پس از این ماجرا، متهم علیرضا سوحی که پزشک بود، پیش از این گوش دادن به آثار شجریان را به یک بیمار توصیه کرده بود و با رضایت پدر و مادر دم در شبکه های اجتماعی به شهرت رسید آن را دریافت کرد و آزاد شد. به خاطر انتقام زمانی که در دادگاه نسبت به اتهاماتش بی گناه اعتراف کرد.

مادر و دختر با خوردن سیانور کشته شدند

در اردیبهشت ماه 1403 مرگ مشکوک یک مادر و دختر 13 ساله اش در تخت اورژانس به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد. پس از انتشار این خبر، پرونده این پرونده در اداره یکم بازپرسی امور جنایی ثبت شد. بررسی های اولیه حاکی از آن بود که این مسمومیت سابقه داشته و پدر خانواده از این حادثه جان سالم به در برده است. وی در تحقیقات مقدماتی گفت: ما چهار نفر از خانواده بودیم که پس از این اتفاق ناگوار با دختر 19 ساله ام به نام پریا زندگی می کردم.

چند روز قبل از فوت همسرم و دختر 13 ساله ام، خانوادگی مسموم شدیم و به بیمارستان رفتیم، اما فکر می کردیم به خاطر ماهی تن شام است، بنابراین دنبال آن نرفتیم. یک چیز دیگر. برای بار دوم و در شب حادثه یکی از دوستان صمیمی دختر بزرگم رویا در خانه ما مهمان بود و با کمک دختر بزرگم غذا سر سفره آورد اما بعد از شام دوباره مسموم شدیم و خانواده به بیمارستان رفتند اما اقدام کادر پزشکی کمکی نکرد و همسر و دختر کوچکم فوت کردند.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ این مادر و دختر را مصرف قرص سیانور اعلام کردند. در اولین قدم کارآگاهان وارد درب خانه شدند و در بازرسی مقداری سم آرسنیک پیدا کردند که بعدا مشخص شد شب حادثه رویا اصرار کرده است که دوستان نزدیک و اعضای خانواده اش ماست بخورند! همچنین با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد این دو دوست صمیمی با نصیر خسرو ملاقات های زیادی داشته اند که سرنخ های مهم کافی برای دستگیری متهم در یک مرحله بوده است.

گروه جنایی در این بازپرسی پس از کشف سم سیانور از منزل رویا و اخذ مجوزهای لازم قضایی، این دو دوست صمیمی را به اتهام دست داشتن در قتل عمد دستگیر کردند. دختر جوان ماجرای جنایت را اینگونه روایت کرد: من از دوستان صمیمی پریا هستم اما این اواخر به خاطر درس و کنکور زیاد به خانه آنها می رفتم، آن زمان با آن آرزوها تصمیم گرفتیم. اعضای خانواده اش را با زهر بکشیم و بعد تمام دارایی اش را بگیریم و در نهایت از ایران مهاجرت کنیم.

بعدها مشخص شد که دو دختر پشت سر کانکوری در ابتدا نتوانستند نقشه خود را عملی کنند اما برای بار دوم با مصرف سم موفق به کشتن مادر و دختر شدند. تحقیقات جنایی این پرونده ادامه دارد.

منبع: هفت صبح

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعارف دوستانه زهر مرگ با عشق و لبخند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعارف دوستانه زهر مرگ با عشق و لبخند"، کلیک کنید.