تقاضای پورشه در چین کم شد

تقاضای پورشه در چین کم شد

پورشه، تولیدکننده خودروهای اسپورت آلمانی گزارش داد که فروش خودروهای چینی در سال ۲۰۲۴ به میزان ۲۸ درصد کاهش یافته است، زیرا ضعف مداوم در بزرگترین بازار خودروی جهان به خودروسازان آلمانی ضربه زده است.

به گزارش EDHA، پورشه ۵۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ در چین فروخت، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۷۹ هزار و ۲۸۳ رسید.

این کاهش، فروش جهانی را تحت تأثیر قرار داد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ با سه درصد کاهش به ۳۱۰ هزار و ۷۱۸ دستگاه رسید.

مصرف کنندگان چینی به طور فزاینده‌ای تمایلی به صرف پول برای کالاهای لوکس برای رشد اقتصادی متزلزل ناشی از بحران املاک در این کشور ندارند.

عضو هیئت مدیره پورشه در بیانیه‌ای گفت: به طور کلی، خودمان را در یک محیط بازار چالش برانگیز در سال ۲۰۲۴ بسیار قوی نشان داده‌ایم.

پورشه در ماه اکتبر اعلام کرد که شبکه نمایندگی‌های خود در چین را کاهش می‌دهد که منعکس کننده تقاضای ضعیف مداوم است.

رویترز گزارش کرد که این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای مرسدس بنز نیز در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است که با کاهش هفت درصدی در چین آسیب دیده است، در حالی که فروش برند فولکس‌واگن در چین با ۸.۳ درصد کاهش به ۲.۲ میلیون دستگاه رسیده است.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقاضای پورشه در چین کم شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقاضای پورشه در چین کم شد"، کلیک کنید.