توافق گروه- 7 برای ارایه 50 میلیارد دلار دارایی روسیه به اوکراین

توافق گروه- 7 برای ارایه 50 میلیارد دلار دارایی روسیه به اوکراین

به گزارش EDHA، به نظر می رسد که سران کشورهای عضو گروه- 7 (G7) در نشست خود که تا ساعاتی دیگر در ایتالیا آغاز می شود در خصوص برنامه هایی برای اعطای 50 میلیارد دلار به اوکراین حاصل از سود سرمایه گذاری دارایی های مسدود شده روسیه در اروپا به توافق برسند.

بر اساس اعلام این رسانه، سران گروه- 7 نشست سالانه خود را امروز پنجشنبه آغاز می کنند و به دنبال 2 برابر کردن حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه و ارایه چهره ای متحد در رویارویی با فعالیت های سیاسی و اقتصادی چین هستند.

به گزارش EDHA به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام این خبرگزاری، توجه به تحولات غرب آسیا، مهاجرت و هوش مصنوعی (AI) در دستور کار فشرده اجلاس سران که از امروز آغاز و تا شنبه هفته آتی در جنوب ایتالیا ادامه خواهد یافت، قرار دارد.

روزنامه تلگراف در این ارتباط اعلام کرد: توافق بر سر کمک مالی 50 میلیارد دلاری پس از آن حاصل شد که اوکراین در بهار امسال در میدان نبرد با روسیه نه تنها به دستاوردهای جدیدی دست نیافت، بلکه اراضی بیشتری از این کشور به تصرف نیروهای روسیه درآمد.

از سوی دیگر، در حالیکه کشورهای غربی حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های روسیه را مسدود کرده اند، تنها می توانند به درآمد حاصل از صندوق هایی دسترسی داشته باشند که منشعب از عایدات دارایی های مسدود شده مسکو باشد.

کشورهای عضو گروه- 7 شامل آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و ژاپن هستند.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توافق گروه- 7 برای ارایه 50 میلیارد دلار دارایی روسیه به اوکراین" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توافق گروه- 7 برای ارایه 50 میلیارد دلار دارایی روسیه به اوکراین"، کلیک کنید.