ثبت بزرگترین زمینلرزه در کاشمر و بیشترین زلزله‌های بزرگتر از ۳ در استان کرمان

ثبت بزرگترین زمینلرزه در کاشمر و بیشترین زلزله‌های بزرگتر از ۳ در استان کرمان

هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگی‌های 5، 3، 8، 2.5 و 2.7 ریشتر، کاشمر، خراسان رضوی و رباط کریم استان تهران را نیز لرزاند و زلزله‌ای به بزرگی 3، 1 و 4 ریشتر در استان کرمان را لرزاند. . 3. 9 اتفاق افتاد.

به گزارش EDHA، هفته گذشته دو زمین لرزه به بزرگی 5، 3، 8، 2.7 و 2.5 ریشتر کاشمر در استان خراسان رضوی را لرزاند و به گفته کارشناسان زلزله، علت این زمین لرزه ممکن است اختلالات داخلی باشد. پس از گسل اصلی زاگرس، طولانی ترین گسل صفحه مرکزی ایران است که از هرات در افغانستان تا انارک یزد در مرکز ایران امتداد دارد. این دره از جنوب تایباد، از شمال رشتخور، از جنوب تربت حیدریه، از شمال کشمیر، از شمال خلیل آباد، از شمال بردسکن، از روستای درون، از شمال جندق در و از شمال انارک می گذرد و به سمت زوره امتداد می یابد.

زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 ریشتر در نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان و زلزله 3 ریشتری در رباط کریم استان تهران به وقوع پیوست. همچنین جزیره خارک استان بوشهر نیز با زلزله 3.5 ریشتری و امیریه استان سمنان نیز با زلزله 3.8 ریشتر مواجه شدند.

زلزله های 3.1 و 3.3 ریشتری در رفسنجان استان کرمان، زمین لرزه های 3.9 ریشتری در بلوک این استان و 3.2 ریشتر در استان عنبرآباد به ثبت رسیده است.

جزئیات زمین لرزه های هفته گذشته به شرح زیر است:

شنبه 26 ژوئن

زمین لرزه های ۲.۶ و ۲.۷ ریشتری در بهاباد استان یزد به وقوع پیوست.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.3 ریشتر در رفسنجان استان کرمان رخ داد که کانون آن در 31 کیلومتری رفسنجان، 44 کیلومتری یزدانشهر و 45 کیلومتری زرند بوده است.

یکشنبه 27 ژوئن

زمین لرزه ای به بزرگی 2.7 ریشتر در اشترین استان لرستان به وقوع پیوست.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.9 ریشتر در بلوک استان کرمان به ثبت رسیده و کانون آن در 31 کیلومتری بلوک، 41 کیلومتری فاریاب و 47 کیلومتری جیروفت این استان بوده است.

در عنبرآباد استان کرمان نیز زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 ریشتر در 13 کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در 28 کیلومتری عنبرآباد، 28 کیلومتری رودبار و 30 کیلومتری بلوک این استان بود.

دوشنبه 28 ژوئن

دو زمین لرزه به بزرگی 2.6 و 2.8 ریشتر در دهرم استان فارس و یک زلزله 2.8 ریشتری در شهرستان فریدون استان اصفهان به وقوع پیوست.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.3 ریشتر سراب باغ در استان علم را لرزاند و کانون آن در 9 کیلومتری سراب باغ، 17 کیلومتری مرموری و 22 کیلومتری آبدانان ثبت شده است.

سه شنبه 29 ژوئن

زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 ریشتر در شهرستان فریدون استان اصفهان رخ داد و کانون آن در 25 کیلومتری شهرستان فریدون، 34 کیلومتری افوس در استان اصفهان و 29 کیلومتری استان های چالگرد، چهارمحال و بختی بود. . زلزله 3 در عمق 14 کیلومتری از دیگر زمین لرزه های این منطقه است.

جزیره خارک استان بوشهر در 11 کیلومتری مقیاس واقعی زمین لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر را لرزاند و کانون این زمین لرزه در 32 کیلومتری جزیره خارک، 40 کیلومتری بندر گاناوه و 43 کیلومتری امام حسن این استان بوده است نشان داده شده.

زمین لرزه ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در ابتدای استان الهام، ۲.۵ ریشتر در اردکان استان فارس، ۲.۶ در بهاباد استان یزد و ۲.۵ ریشتر در فن استان هرمزگان به وقوع پیوست.

زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر در عمق 6 کیلومتری زمین در مرکز کاشمر استان خراسان به ثبت رسید و مرکز آن در 6 کیلومتری کاشمر، 11 کیلومتری خلیل آباد و 23 کیلومتری ریوش این استان بود. زلزله های 2.7 و 2.5 ریشتری از دیگر زمین لرزه های این منطقه هستند.

سراب باغ استان ایلام زلزله ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین را لرزاند.

چهارشنبه 30 ژوئن

در نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان نیز زمین لرزه 4.5 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و مرکز آن در 14 کیلومتری نصرت آباد، 108 کیلومتری زاهدان و 116 کیلومتری سرجنگل این استان بود زلزله های 2.6 و 2.8 ریشتری از دیگر زمین لرزه های منطقه است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر میرآباد استان آذربایجان غربی را لرزاند و کانون آن در 10 کیلومتری میرآباد، 33 کیلومتری پیرانشا و 35 کیلومتری خلفان این استان بوده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.8 ریشتر در 8 کیلومتری امیریه در استان سمنان رخ داده و کانون این زمین لرزه در 23 کیلومتری امیریه استان سمنان، 23 کیلومتری علی آباد و 25 کیلومتری فاضل آباد در استان گلستان نشان داده شده است. .

زمین لرزه ای به بزرگی 2.5 ریشتر در سمنان استان سمنان به وقوع پیوست.

پنجشنبه 31 ژوئن

رباط کریم استان تهران دچار زلزله سه سطحی و کانون آن در 18 کیلومتری رباط کریم، 23 کیلومتری حسن آباد و 25 کیلومتری گلستان بوده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 2.5 ریشتر در کشمیر، مارموری ایلام و 2.8 در فضل آباد استان گلستان به ثبت رسیده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر رفسنجان در استان کرمان را لرزاند و کانون آن در 25 کیلومتری رفسنجان، 55 کیلومتری یزدانشهر و 57 کیلومتری زرند بوده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 ریشتر در قصرشیرین استان کرمانشاه رخ داد و کانون آن در 14 کیلومتری قصرشیرین و 40 کیلومتری سرپل ذهاب ثبت شد.

جمعه اول تیرماه

در سامان استان همدان زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین و مرکز آن در 10 کیلومتری سامان، 18 کیلومتری مالیر استان همدان و 19 کیلومتری اشترین استان لرستان به ثبت رسیده است نمایش داده می شود.

زلزله 2.7 در استان مازندران الشات، زلزله 2.7 در بندرعباس استان هرمزگان، 2.9 در فن هرمزگان استان هرمزگان، 2.8، 2.5، 2.7 در دولت آباد خراسان رضوی و زلزله 2.8 ریشتری به ثبت رسیده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر در رامهرمز استان خوزستان در عمق 20 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در 12 کیلومتری رامهرمز، 13 کیلومتری میداواد و 17 کیلومتری هفتگل بود.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتری مرکز کاشمر استان خراسان رضوی به ثبت رسید و مرکز آن در 10 کیلومتری کاشمر، 11 کیلومتری خلیل آباد و 20 کیلومتری روویش این استان بود.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت بزرگترین زمینلرزه در کاشمر و بیشترین زلزله‌های بزرگتر از ۳ در استان کرمان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت بزرگترین زمینلرزه در کاشمر و بیشترین زلزله‌های بزرگتر از ۳ در استان کرمان"، کلیک کنید.