جای خالی پرستاران در بودجه سلامت

جای خالی پرستاران در بودجه سلامت

EDHA:

برنامه بودجه سال 1404 منتشر شد، اما مشکل اینجاست که به جز مطالبات پرستاران حوزه سلامت، به همه موارد توجه شده است. در این لایحه حتی افزایش دستمزد و تغییر فعالیت شهروندان به کار دیده شد اما علیرغم همه اعتراضاتی که پرستاران در ماه های اخیر علی رغم وعده های مسئولان وزارت بهداشت انجام داده اند. دولت هیچ اعتباری برای پرداخت مطالبات پرستاران در نظر گرفته نشده است. از سوی دیگر مسئولان اداره بهداشت و درمان با ریختن آب پاکی روی دستان پرستاران اعلام کردند که جز پرداخت حقوق تغییری در وضعیت آنها ایجاد نخواهد شد.

تبصره 16 لایحه بودجه سلامت

بر اساس تبصره 16 قانون بودجه سلامت، دستیاران پزشکی از نظر بیمه سلامت، عمر و بازنشستگی و بدون مسئولیت شغلی برای دولت مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

از سوی دیگر، بر اساس این لایحه، سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است با دریافت فاکتورهای تایید شده از خزانه داری موسسات بیمه پایه و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، اعتبار خرید دارو را تامین کند یا راه پشتیبان با بانک های مورد تایید سازمان از کل مطالبات کم کنید.

6 ماه نگهداری دارو

در بخشی دیگر از بودجه بر تامین شش ماهه دارو تاکید شده است. در این بخش آمده است، با توجه به اجرای مابقی ماده 71 قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان غذا و دارو موظف است به مدت شش ماه انبار دارو و ملزومات پزشکی لازم را ایجاد کند. اصلاح نتیجه قرارداد برای قیمت اضافی و سود کالاهای مندرج در فهرست مصوب وزارت بهداشت و محیط زیست در سطح شرکت های تولیدی، وارداتی و توزیعی که ناشی از عدم حضور می باشد. برای انتقال منابع مالی در زمان های معین غرامت پرداخت می شود.

بنابراین در صورت کمبود در بسته بندی کالاهای مشخص شده، شرکت طرف قرارداد ضامن جبران خسارت حقوق مصرف کننده است. در واقع به این ترتیب شرکت هایی که با سازمان غذا و دارو برای تامین برخی داروها قرارداد می بندند، در صورت کمبود در تامین دارو و بروز کمبود، باید ضرر را جبران کنند.

وضع مالیات بر ارزش افزوده بر کالاهای مضر

در این بخش آمده است، بر اساس سیاست های کلی بهداشتی ابلاغی رئیس جمهور، وظایف مواد مضر مشمول ماده 48 قانون الحاقی از قبیل غذاهای آماده، آشامیدنی های فرآوری شده، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهایی است که می توانند مکمل باشند. اثرات داشته باشد. ، حداقل 2 درصد و حداقل 10 درصد دریافت می شود که 70 درصد این عوارض به وزارتخانه های بهداشت و درمان و 20 درصد آموزش و پرورش و 10 درصد ورزش و جوانان تعلق می گیرد.

غفلت بودجه ای دیگر از مسائل مهم پزشکی

نکته مهم این است که در ماده 1404 بودجه، بودجه ای برای تجهیز بیمارستان های دولتی، درمان رایگان بیماران فقیر و نیازمند و از همه مهمتر افزایش کادر درمانی و رفع نواقص در این زمینه در نظر گرفته نشده است. مشکل اینجاست که مسئولان عموما مدعی هستند که کمک هزینه های دریافتی از کالاهای مضر برای این بخش ها در نظر گرفته می شود، در حالی که در این سال ها نه تنها در مورد پرستاران و بیماران در بیمارستان های دولتی هیچ بهبودی حاصل نشده است، بلکه حتی وعده‌های مسئولان در این زمینه هرگز عملی نشده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جای خالی پرستاران در بودجه سلامت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جای خالی پرستاران در بودجه سلامت"، کلیک کنید.