جزییات تکان‌دهنده خرید و فروش نوزاد

جزییات تکان‌دهنده خرید و فروش نوزاد

EDHA:

خرید و فروش کودکان در اینستاگرام جنجال به پا کرده است. داستان کودکانی که پس از تولد فروخته می شوند، داستان غم انگیزی است. کودکانی که بی اختیار وارد این دنیا شده اند تا پول سیاه پدر و مادرشان شوند. این بخشی از ماجرای عجیبی است که این روزها در فضای مجازی شاهد آن هستیم. اگرچه پلیس فتا بسیاری از این افراد را شناسایی و دستگیر کرده است اما به نظر می رسد ماجرا همچنان ادامه دارد.

شاید چند دهه پیش، زوج هایی که نمی توانستند بچه دار شوند، تنها یک گزینه داشتند و آن پذیرش فرزند یتیم بود. اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش های درمانی بسیاری از زوج ها می توانند از طعم شیرین پدر و مادر شدن لذت ببرند. اما متاسفانه این کار به همین جا ختم نمی شود و گاهی علم پزشکی کمکی به بچه دار شدن مادر نمی کند. اینجاست که سودجویان و تبهکاران وارد بازی می شوند. همان جنایتکارانی که همیشه برای سود خود به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود هستند.

داستان بچه فروشی داستانی دردناک با غم های فراوان است. افراد مسن گاهی بر دروازه ها و دیوارهای شهر اطلاعیه می نوشتند و می گفتند عزیزم برای فروش. اما اکنون این صفحات کمتر دیده می شوند و تبلیغات فروش کودکان از فضای مجازی محو شده است. کافی است نگاهی بیندازید و چند کلمه کلیدی و هشتگ را جستجو کنید تا آنچه را که می خواهید پیدا کنید. هشتگ پرستاری یا نگهداری از کودک. این زمانی است که با دنیای تصاویر و محتوا مواجه خواهید شد. چهره نوزادان و کودکان معصوم در مقابل چشمان شما نقاشی می شود که مانند کالای گرانبها قیمت گذاری شده و خریدار حق انتخاب دارد. تخفیف هم داره. کافی است با یکی از این دلالان فرشته برخورد کنید و او شما را متقاعد می کند که حضانت یکی از این کودکان را بپذیرید. مهندسی معکوس را آنقدر خوب یاد گرفته اند که شما متقاعد می شوید که همه چیز طبق روال قانونی پیش می رود و مشکل کوچکی برای شما و فرزندی که تربیت می کنید پیش نخواهد آمد.

هر آنچه که تاکنون دیده و شنیده ایم از نظرات و گزارش های دیگران بوده است. اما برای اینکه به اصل ماجرا برسیم و از نزدیک با واقعیت آشنا شویم، تصمیم گرفتیم با فردی که خود را مسئول زایمان بچه ها معرفی می کرد، معامله ای برای خرید یک نوزاد دختر انجام دهیم.

برای یافتن فروشنده باید کمی در مورد فضای مجازی و نحوه کار با آن بدانید. نمی توان گفت که کار آسانی است و نه خیلی سخت. من یک صفحه شخصی در اینستاگرام با نام جعلی به نام Hatch Dar Hatch راه اندازی کردم. الان باید انلاین سرچ کنم. برخی از کلمات کلیدی و برخی از هشتگ ها. در نهایت به صفحه مورد نظر خود می رسیم. حالا وارد فاز بعدی داستان یعنی رابطه با فروشنده می شویم. اگرچه وقتی صفحه مورد نظر ظاهر می شود، به عنوان یک فالوور به هیچ وجه نمی دانید مدیر این صفحه کیست و در چه زمینه ای فعالیت می کند، اما وقتی به استوری این صفحه نگاه می کنید با تبلیغاتی روبرو می شوید. . معلوم شد که داستان واقعی کودک فروشی است.

قسمت 2: ارتباط با فروشنده

اکنون زمان تماس با فروشنده خودخوانده است. من خودم را زن جوانی معرفی کردم که برای بچه دار شدن مشکل دارد و در زندگی با همسرش با مشکلات زیادی مواجه شده است. زن جوانی که برای به دنیا آوردن بچه تلاش زیادی کرد و هر دارویی و درمانی که به ذهنش می رسید امتحان کرد اما در نهایت نتیجه ای نگرفت. حالا این زن جوان تصمیم گرفته با فردی که از طریق فضای مجازی خود را فروشنده معرفی کرده است، صحبت و برخورد کند.

در ادامه مصاحبه من با فرشته فروشان را خواهید خواند.

* سلام میشه شرایط تحویل رو بگید؟ من و همسرم پسر می خواهیم.

اما بعد از چند لحظه با این پیام مواجه شدم:

سلام هزینه 55 میلیون تومان ولی سن و زمان ازدواج شما باید عادی باشد 75 میلیون تومان به نام شما.

* من و همسرم متولد 1348 هستیم. ما چند سالی است که ازدواج کرده ایم اما فرزندی نداریم. این موضوع مشکلات زیادی را برای ما به خصوص خانواده همسرم ایجاد کرده است.

در 15 تیر ماه عملیات تحویل داریم. اگه راست میگی من در خدمتم

* تعداد زیاد است، تخفیف هم دارد؟ باید ماشین زیر پایمان را بفروشیم تا بتوانیم هزینه ها را بپردازیم. روش پرداخت چیست؟

پنج میلیون اسم و مشخصاتت رو بده برات میفرستم. امروز این خانم باردار به نام شما برای سونوگرافی می رود، شما شناسنامه خود را می آورید و ما ارائه می دهیم. بعد از زایمان همسرتان نیز باید مرخصی بگیرد.

*اهل تهران هستی؟ و برای زایمان باید بیام تهران؟

آره. بعدازظهر وقت سونوگرافی دارم. خوب بود با این شماره تماس بگیرید 0933550000000. Deposit بیمارستان من آنلاین نیست.

* بله حتما. ما مشکلی نداریم، به همسرم گفتم که شما چه گفتید.

خدا را شکر

*فقط همسرم می گوید خدای نکرده پنج میلیون تومان بدهیم آن وقت کلاهبرداری می شود و به ما بچه نمی دهند چون باید ماشینمان را بفروشیم.

نه قربانی من

* به خاطر خدا ما در این زندگی سختی زیادی کشیده ایم.

امروز بعدازظهر اتفاق خوبی خواهد افتاد. بعد از تولد برای سونوگرافی به نام شما می روند.

*متشکرم. خداوند شما را بیامرزد. به همسرم می گویم این پول را تماشا کند.

عزیزم میخوای یه خانومی رو بهت معرفی کنم که الان چهار ماهه رزرو کردم و از مرداد تا شهریور زایمان میکنه. من می دانم که چقدر سخت است. دعا می کنی

* پرداخت کردی، بگو شمش طلا را بخرم. اگر شماره من را دارید به من پیام دهید.

گزارش به پلیس فتا و تشکیل پرونده پلیسی

این بخشی از گفتگو با فروشنده نوزاد بود. کودکی که چند روز دیگر وارد دنیای فانی می شود و مادرش به هزار و یک دلیل قصد فروش او را دارد. اما این پایان ماجرا نبود. اسکرین شات های مکالمه ام را برای پلیس فتا فرستادم. به این ترتیب پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و کارآگاهان پلیس فتا که اطلاعات را در اختیار آنها قرار دادیم تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند.

چند ساعت بعد

*شما گزارش من را به فتا دادید.

سلام نه خانم

یک نفر رفت و به من گزارش داد.

این پایان صحبت من با فروشنده بچه بود. البته برای آن روز و صبح روز بعد دوباره با دو پیام حاوی دو تصویر مواجه شدم. عکس کودک خندان و متن این پیام. (این پسر هم هست. مشهد 48 میلیون.)

عملیات پلیس برای دستگیری دلالان فرشته

این دو عکس و پیامی که در ادامه آمده آخرین پیام هایی بود که از فروشنده دریافت کردم و بعد از آن پیام دیگری ارسال نشد. اما در آن زمان کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات کارشناسی خود را در خصوص این پرونده انجام می دادند. کارآگاهان پلیس فتا پازل مربوط به این پرونده را کنار هم گذاشتند تا اینکه یک روز بعد متوجه شدم کار پلیس به پایان رسیده و کارآگاهان پلیس فتا موفق به شناسایی فرد مشکوک در تحقیقات خود شدند

به گزارش پلیس فتا، فروشنده مرد جوانی بود که در شهری زندگی می کرد. با وجود اینکه این فرشته فروش توسط پلیس فتا دستگیر شد، اما هنوز به نوزادی که چند روز دیگر به دنیا می آید یا پسری که برایم خندان فرستاده فکر می کنم. به نظر می رسد دست هایی در پشت صحنه داستان هستند که به راحتی می توانند کودک مورد نظر را ببینند و ببرند. اما نباید فراموش کرد که این فرشتگان خدا را نمی‌توان فروخت و نمی‌فروشد و نمی‌توان برای آنها قیمت گذاشت.

از دستگیری گروه کودک فروش تا اعترافات متهم

تابستان امسال بود که باز هم ماجرای خرید و فروش کودک در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام خبرساز شد. مطبوعات و خبرگزاری ها به این خبر واکنش نشان دادند. اخبار منتشر شده حاکی از آن است که فرد یا افرادی تصاویری از کودکان در سنین مختلف را در اینستاگرام منتشر کرده و برای هر کدام قیمت تعیین کرده اند. پلیس فتا در تهران اعضای گروه خرید و فروش اینترنتی کودکان را منهدم کرد. این اولین خبری بود که از این حادثه در مطبوعات و خبرگزاری ها منتشر شد. سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در خصوص شناسایی باندهای قاچاق کودکان در فضای مجازی گفت: وظیفه پلیس کنترل فضای مجازی است و پلیس فتا نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است که توانستیم به این موضوع پی ببریم. نشانه هایی از این گروه در اسرع وقت».

پلیس فتا در گشت های خود در فضای مجازی با صفحاتی مواجه شد که در آن آگهی خرید و فروش کودکان منتشر کرده بود. از این رو با توجه به حساسیت ویژه این پرونده، کارآگاهان پلیس فتا مامور شدند تا راز این ماجرای هولناک را در اسرع وقت فاش کنند. ماجرای فروش کودکان در فضای مجازی به قدری عجیب و دردناک بود که روحیه مردم را جریحه دار کرد، به همین دلیل پلیس به بررسی آن پرداخت، افراد زیادی نیز نسبت به این اتفاق ابراز نگرانی کردند و با دیدن این تبلیغات با پلیس تماس گرفته شد. و از پلیس خواست هر چه سریعتر عاملان این اقدام غیرانسانی را دستگیر کنند.

دستگیری متهمان پرونده

جست و جوی گسترده ماموران پلیس انجام شد تا اینکه در نهایت همه سرنخ ها به مرد جوانی منتهی شد. نیروهای پلیس به سرعت مخفیگاه تروریست ها و یارانشان را در نقاط مختلف هدف قرار دادند و در چندین عملیات غیرمنتظره تمامی اعضای این گروه را دستگیر کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد این جوان که سرکرده این گروه است 10 تا 15 صفحه مجازی دارد که همگی واقعی بوده و به این ترتیب اقدام به فروش کودکان کرده است.

موضوع شناسنامه برای کودکان کذب است

یکی از حربه های متهمان در این گونه موارد تشویق خانواده های متقاضی حضانت فرزندان به ضمانت شناسنامه فرزندان با نام خانوادگی جدید است، موضوعی که سردار حسین رحیمی به آن واکنش نشان داد. و گفت: در بیشتر این موارد می بینیم که متهمان مدعی هستند پس از فروش فرزندان می توانند شناسنامه این کودک را بگیرند و مشکلی ندارند اما این غیرقانونی است و به هیچ وجه غیرقانونی نیست. انسان نمی تواند. یا شخص دیگری می تواند از این طریق کودکی را بخرد و بفروشد.

آینده تاریک کودکان خریداری شده

همیشه باید به آینده فکر کرد. با گرفتن فرزند چه آینده ای به این کودکان خواهیم داد؟

دکتر سمیرا دهقانی روانشناس درباره ضایعه ای که این کودکان در آینده خواهند داشت به «شیروند» گفت: بی شک این کودکان گرفته شده به حقیقت پی خواهند برد و با بحران هویت مواجه خواهند شد.

این افراد از نظر روانی دچار افسردگی، اضطراب و احساس تعارض و از دست دادن خواهند شد که نه تنها در زندگی فردی بلکه در زندگی اجتماعی آنها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بسیاری از این افراد وقتی در میانه ماجرا هستند سعی می کنند والدین واقعی خود را پیدا کنند که باعث استرس مضاعفی برای آنها می شود و این استرس و درگیری از بین می رود تا بتوانند والدین خود را پیدا کنند. اگر پدر و مادر خود را پیدا کنند، اما رفته باشند، این فرد تا آخر عمر با سوالات بی پاسخی روبه رو می شود که سلامت روان او را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی اگر پدر و مادرشان در قید حیات باشند، اگرچه به راحتی می توانند این موضوع را حل کنند، پذیرش خانواده جدید یا ادامه روابط عاطفی با خانواده قدیمی مشکلات و مسائل خاص خود را به همراه خواهد داشت. از نظر روانشناسی توصیه می کنیم که این گونه خانواده ها در ابتدا از این روش برای فرزندخواندگی استفاده نکنند، اما اگر به فردی در این راه اهمیت می دهند، بهتر است کودک را تحت نظر نگه دارند آن را از ابتدا به جای یک روانشناس با او در میان بگذارید. ساده ترین راه لزوما بهترین راه نیست. قبل از هر کاری بهتر است عواقب آن را بررسی کنیم تا آسیب کمتری به اطرافیانمان وارد کنیم.

خرید و فروش فرزندان در قانون

قانون جمهوری اسلامی ایران خرید اطفال و اطفال را جرم دانسته و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیز در 9 ماده تصویب شده است که متاسفانه به صراحت به خرید غیرقانونی اشاره نشده است. و فروش برای تضمین اجرا.

اما در ماده سوم این قانون آمده است که برای هرگونه فعالیت غیرقانونی از قبیل قاچاق، خرید، فروش و بهره کشی از اطفال، متخلف به حبس از 6 ماه تا یک سال و یا به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. 20 میلیون ریال.

البته نکته مهم این است که در نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه در مورد آن دسته از پدران و مادرانی که فرزندان خود را به دست دیگران می سپارند و در ازای آن پول دریافت می کنند و مورد توجه قرار می گیرند، گفته اند که این مورد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است که در سال 1380 به تصویب رسید و هرگونه خرید، فروش یا بهره برداری جرم محسوب می شود و منجر به اعدام کیفری می شود.

اما لازم به ذکر است که بسیاری از افراد برای دوری از قانون از واژه هدیه و اهدای کودک استفاده می کنند، زیرا در این ماده گنجانده نشده است و به همین دلیل خلأ قانونی در این زمینه به شدت احساس می شود.

شخصی که کودک را گرفته نیز بنا به تعریف می تواند آدم ربایی محسوب شود و تحت تعقیب قرار گیرد. زیرا ماهیت و ماهیت آدم ربایی این است که وقتی شخصی توسط شخص دیگری ربوده می شود، از حقوق انسانی خود محروم می شود، حتی اگر طفل را به بهایی بفروشند و در اختیار شخص ثالثی قرار دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزییات تکان‌دهنده خرید و فروش نوزاد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزییات تکان‌دهنده خرید و فروش نوزاد"، کلیک کنید.