خبر بد برای اصفهانی ها

خبر بد برای اصفهانی ها

ثبت 23 روز ناخوشایند در اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون

EDHA:

منصور شهرفروش رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش کانون های گرد و غبار و تخریب وزش باد در داخل و خارج از این استان، شب گذشته بیابان ها و سیزی از سمت شمال، شرق و در کنار سمنان وزش باد شدید در نزدیکی میدان و مراکز نقاط شرق اصفهان باعث کاهش مداوم کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش دید تا 2 کیلومتر شد.

وی افزود: گرد و غبار در شهرستان های شرقی، شمالی و مرکزی این استان تا پایان هفته ادامه دارد.

یک فروشنده شیشه با اشاره به پدیدار شدن الگوی دمایی در صبح با حداقل دمای 1 تا 2 درجه بالاتر از حد نرمال گفت: از ظهر امروز کارگروه اضطراری شرایط آلودگی هوا تشکیل شده است.

رئیس اداره بحران استان اصفهان گفت: شدت گرد و غبار در عصرهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه اول برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین شاخص آلودگی در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد، بار دیگر تاکید می شود که هرگونه اقدامی که موجب افزایش گرد و غبار و آلودگی شود از جمله فعالیت های کشاورزی و حفاری، سوزاندن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت های معدنی می باشد. مشمول. و انتقال خاک و گچ ممنوع است.

این فروشنده شیشه با اشاره به کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با همکاری پایش محیط زیست و اداره صمت خاطرنشان کرد: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و غبار به ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، خیر. ورزش و فعالیت بدنی در فضاهای باز در شرایط گرد و غبار برای کاهش تشعشعات مرئی و رعایت قوانین ایمنی تردد در محورهای جاده ای با در نظر گرفتن توصیه های پلیس راه مورد تاکید است.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان افزود: کمیته اضطرار گرد و غبار با اخطار، رصد مراکز فرسایش بادی و اعمال محدودیت در 24 ساعت وضعیت را رصد می کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان 11 روز ناسالم و بر اساس محاسبه شاخص ازن در مراکز شهرداری ها 23 روز ناسالم است ثبت شده. .

این فروشنده شیشه ادامه داد: وسعت مراکز فرسایش بادی در استان مذکور یک میلیون و 505 هزار هکتار است که 150 هزار هکتار از آن برای اجرای طرح های بیابانی، درختکاری و اجرا در اولویت است. طرح های مدیریت آب و سایر روش های کنترل در 14 مرکز در شهرهای خور و نایین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، نطنز، هرند، ورزنه، کهپایگان، شهرزا، جرقوی و آبگیر سیزی مورد مطالعه قرار گرفت. .

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان علاوه بر تأثیر کانون‌های فرسایش هوا در مرزهای استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان در شمال و شرق کشور نیز متأثر از وزش باد بوده است متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا. به دلیل کمبود آب در رودخانه زیندرود و زیرزمینی و غیر کشت آن نیز تحت تأثیر درونی و نقطه‌ای شکل می‌گیرد.

وی افزود: اصفهان با وزش باد با سرعت 10 تا 15 متر بر ثانیه با گسترش گرد و غبار مواجه است.

این فروشنده شیشه گفت: وزارت نیرو نسبت به تامین عرصه های کشاورزی، زیست محیطی و سبز رودخانه زازایی و اختصاص 176 میلیون مترمکعب مطالعه تالاب به این استان و همچنین احیای رودخانه زازایی اقدام کند. جلوگیری از جریان دائمی آن و جمع‌آوری غیرمجاز آب از سراسر حوضه‌ها و تخلیه آب بدون مصوبه شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی در حوضه زنده رود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خبر بد برای اصفهانی ها" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خبر بد برای اصفهانی ها"، کلیک کنید.