خطر سیلابی شدن مسیرها و وقوع تندباد در اصفهان/ سقوط 54 درخت خسارت به 16 خودرو در 24 ساعت گذشته

خطر سیلابی شدن مسیرها و وقوع تندباد در اصفهان/ سقوط 54 درخت خسارت به 16 خودرو در 24 ساعت گذشته

آسنا/اصفهان رییس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان امروز (چهارشنبه) گفت: سامانه ناپایدار تا پایان هفته فعال است و احتمال طغیان جاده ها و رودخانه های فصلی نیز پیش بینی می شود. در 24 ساعت گذشته 54 اصله درخت، 10 غرفه قطع و 16 خودرو بر اثر وزش باد شدید خسارت دیدند.

منصور شهرفروش در گفت وگو با EDHA، با اشاره به وضعیت جوی، اظهار کرد: از روز گذشته سامانه جوی ناپایدار وارد استان شده است که به دلیل آن بسیاری از مناطق استان به ویژه وزش باد شدید و شاهد وقوع طوفان هستیم. مناطق شرقی و شمالی.

وی با تاکید بر اینکه 10 کویر بر اثر وزش باد شدید در استان اصفهان ریزش کرد، افزود: این وزش باد شدید در 24 ساعت گذشته باعث ریزش 54 اصله درخت و ریزش 16 خودرو شد اما باعث ریزش نشد هر گونه آسیب شخصی سرعت وزش باد شدید شب گذشته در این استان بین 70 تا 115 کیلومتر بر ساعت بود.

رییس اورژانس استان اصفهان تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه ناپایدار از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) تا امشب است و بر این اساس علاوه بر وزش باد شدید و فعال شدن کانون های گرد و غبار، بارش باران و ابر، رعد و برق و ریزش باران نیز وجود دارد. طغیان فصلی جاده و رودخانه نیز پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می شود از پارک زیر درختان در دامنه کوه ها و حاشیه رودخانه های فصلی خودداری کنند. این سامانه جوی ناپایدار تا یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

این فروشنده شیشه اضافه کرد: اخطاریه بارندگی در سطح استان تا پایان هفته و اخطار نارنجی باران از بعدازظهر چهارشنبه در مناطق شمال غرب و مرکز استان به ویژه در مناطق مرتفع و مرتفع شهرستان نطنز کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، گلپایگان، پیش از ما اردستان، نایین، شاهین شاه و میم هستند.

وی در ادامه افزود: در خصوص لغو تعطیلات به امدادگران و خدمات رسان هشدار داده شد و حضور و استقرار اعضای مدیریت بحران و امدادگران در منطقه ماموریت مورد تاکید قرار گرفت. با احتساب بارندگی های فروردین ماه در مناطق شمالی و شرقی این استان که موجب وقوع سیلاب و رانش محلی در دهانه رودخانه ها و پل ها و سیلاب های محلی در نواحی بالادست شده است با توجه به ماهیت بارندگی ها و ناگهانی بودن بارندگی، هشدارها را جدی بگیرید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با اطلاع رسانی به اداره راه شهرداری، آب منطقه ای، بخشداری و دهیاری ها و سایر دستگاه های مرتبط در حال بازگشایی مسیل ها و رودخانه های فصلی و آواربرداری از دهانه رودخانه ها هستند. پل ها را درخواست می کند. مقاوم سازی و بهسازی سدها، باز کردن هرگونه شکاف در کانال ها، جمع آوری و کانال کشی آب های سطحی در جاده ها و زیرگذرها با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیز تجهیزات کمکی برای جلوگیری از وقوع سیلاب ها انجام شده است.

به گفته وی طوفان و سیلاب و سیل در راه ها و راه های شهری و روستایی در پیش است و اداره راهداری، شهرداری، پلیس راه، جمعیت ساری میز، شرکت های آزادراه، امداد خودرو، گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، ستاد مدیریت بحران روستایی و استانداری.

وی خاطرنشان کرد: تیم های عملیاتی از جمله جمعیت هلال احمر در حال آماده سازی اقلام ضروری در جاده ها و پیش بینی ظرفیت های اسکان اضطراری، پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت نکات ایمنی و رعایت توصیه های ایمنی برای تقویت اسکان هستند. مناطق کوچ عشایر.

این فروشنده شیشه بر حفاظت از محصولات و سازه های کشاورزی، گلخانه ها، واحدهای دام و طیور، شبکه های آب و گاز در برابر سیل، وزش باد شدید، گرد و غبار و باران های طوفانی توسط تجهیزات مربوطه تاکید کرد.

وی عدم انسداد و تردد در رودخانه ها و مسیل های فصلی، پیشگیری و کنترل سیلاب در دهانه پل ها و زیرگذرها در معابر شهری، خروج زباله و نخاله از دهانه پل ها، بازگشایی رودخانه ها و تخلیه اضطراری را ضروری دانست. روستاها در معرض خطر سیل هستند.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خطر سیلابی شدن مسیرها و وقوع تندباد در اصفهان/ سقوط 54 درخت خسارت به 16 خودرو در 24 ساعت گذشته" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خطر سیلابی شدن مسیرها و وقوع تندباد در اصفهان/ سقوط 54 درخت خسارت به 16 خودرو در 24 ساعت گذشته"، کلیک کنید.