دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با هوش مصنوعی

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با هوش مصنوعی

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با هوش مصنوعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری EDHA، سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درجلسه توسعه و تقویت همکاری های تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضورمعاون وزیر و رئیس این سازمان گفت: موضوع سلامت شناختی در سطح جامعه یکی از محورها و اولویت‌های این ستاد است.

وی دراین جلسه که سید کمال خرازی، بنیانگذار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و رئیس هیئت امنای موسسه آموزش عالی علوم شناختی و جمعی دیگر از مدیران و کارشناسان این سه نهاد تحقیقاتی، علمی و آموزشی شرکت داشتند، اظهارکرد: یکی از ذینفعان اصلی حوزه سلامت شناختی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای افزایش مهارت‌ها و توانمندی سازی کودکان و دانش آموزان و ارتقای سطح دانش و آگاهی مربیان است.

 مهدوی در این نشست که روز سه شنبه هجدهم دیماه در محل موسسه آموزش عالی علوم شناختی در شهر پردیس برگزار شد، با  تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی بین این ستاد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی،  ابراز امیدواری کرد فصل جدیدی از گسترش همکاری‌ها میان این دو مجموعه برای افزایش مهارت‌ها و توانمند سازی کودکان و دانش‌آموزان آغاز شود.

وی همچنین خواستار اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» برای تقویت همکاری‌ها بین ستاد و  سازمان آموزش و پرورش استثنایی و نیز طراحی و اعتباربخشی آزمون‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با استفاده از هوش مصنوعی شد.

کمال خرازی نیز در سخنانی تقویت همکاری‌ها میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی را نشانگر وسعت و اهمیت فعالیت‌های مشترک برای ارائه آموزش‌ها و انجام مداخلات و آموزش جهت افزایش مهارت‌ها و توانمند سازی کودکان و دانش‌آموزان درمراکز تحت پوشش این سازمان دانست.

 خرازی با تمجید از اقدامات ستاد برای گسترش فعالیت‌ها در حوزه علوم شناختی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی،  بر آمادگی موسسه آموزش عالی علوم شناختی برای انجام اقدامات علمی از جمله طراحی و اعتباریابی آزمون ها و آموزش و تربیت نیروی انسانی تاکید کرد.

سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز با ابراز خرسندی از توسعه همکاری مشترک میان این سازمان و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهار داشت: “با انجام برنامه جامع اقدام مشترک،  فصل نوینی ازهمکاری‌ها میان طرفین آغاز می‌شود. 

وی گفت: هدف اصلی ارائه خدمات هرچه بهتر و جامع‌تر به جامعه هدف مشترک است که شامل دانش‌آموزان و افراد دارای معلولیت و همچنین خانواده‌های آنان می‌شود.

وی افزود: همکاری‌های مشترک سبب می شود تا از بهترین شیوه‌ها و روش‌های آموزشی و توانبخشی در سطح کشور در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه اجرای فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی و توانمندسازی خانواده‌ها و نیز استفاده از ابزارها و تجهیزات  توانبخشی از جمله اقدامات این سازمان برای کمک به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی است، تصریح کرد: این سازمان نیازمند همکاری و مشارکت مراکز وسازمان‌های علمی،  تحقیقاتی و تخصصی برای ارائه خدمات و برنامه‌های موثر و مفید آموزشی و توانبخشی است.

 قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقطه شروع تحول و توسعه درکشور است، تصریح کرد: هدف اصلی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است و در امر نیروی انسانی به‌ویژه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی  می بایست تحول جدی صورت گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با هوش مصنوعی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با هوش مصنوعی"، کلیک کنید.