دمنوش قاعده آور

به گزارش رکنا، در سیکل سلامت بدن خانم ها بسیار مهم است. بسیاری از خانم ها دغدغه نشدن ماهانه را دارند که خبر خوش برای این عزیزان آن است که با مصرف مرتب های زیر می توانند قاعدگی منظم داشته باشند. البته اگر احتمال بارداری وجود دارید باید از مصرف آن بپرهیزید.

دمنوش قاعده آور

10 دمنوش قاعده آور برای خانم + روش مصرف

دمنوش مریم گلی

مصرف این دمنوش در دوران پریودی می تواند درد پریود را کاهش دهد. 2 قاشق غذاخوری مریم گلی را با 2 فنجان آب جوشیده به مدت 10 دقیقه دم کرده و پس از صاف کردن دمنوش آن را مصرف کنید. می توانید روزی یک فنجان از این دمنوش را مصرف کرده و پس از 3 روز پریود شوید.

دمنوش بابونه

برای تاثیر بیشتر دمنوش بابونه قسمت های زردرنگ بابونه را جدا کرده و داخل فنجان بریزید. آب جوشیده شده را روی آن ریخته و سر فنجان را به مدت 10 دقیقه بپوشانید تا دم بکشد. دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل را می توان نزدیک به روز شروع قاعدگی برای تحریک قاعدگی استفاده کرد. زنجبیل ورقه شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه خیس بخورد. دمنوش را 2 تا 3 بار در روز بنوشید. زنجبیل بریده شده را می توان برای 2 یا 3 چای دیگر هم استفاده کرد به شرطی که قبل از خیس کردن مجدد برش های کوچکی را در ورقه ها ایجاد کنید. این کار کمک می کند که دمنوش زنجبیل غلظت بیشتری داشته باشد.

دمنوش پونه کوهی

یک فنجان آب داغ را روی پونه کوهی بریزید و بگذارید 5 دقیقه خیس بخورد. اجازه دهید خنک شود و بعد دمنوش را از طریق صافی پارچه ای و مشبک صاف کنید. شما می توانید این دمنوش را 2 تا 3 بار در روز بنوشید.

دمنوش جعفری

برای تهیه بهترین دمنوش برای پریود شدن با ابتدا به اندازه نصف یک مشت جعفری را خوب بشویید. سپس با آب جوش و به دور از حرارت مستقیم آن را به مدت 10 دقیقه دم کنید. دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید. عطر دمنوش جعفری نیز برای تمدد اعصاب بسیار مفید است.

دمنوش دارچین

3 متوسط یا 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین را در آب بجوشانید و دمنوش را صاف کرده و صبح زود با معده خالی بنوشید. این عمل را برای یک ماه امتحان کنید.

دمنوش گل گاوزبان

به اندازه یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان را به مدت 15 دقیقه بدون استفاده از حرارت مستقیم دم کرده و 3 روز قبل روزی 2 فنجان از این دمنوش را میل کنید.

دمنوش آویشن

برگ های آویشن را با آب سرد بشویید. آنها را داخل یک لیوان متوسط ریخته و بر روی آن آب جوشیده شده بریزید و لیوان را بپوشانید تا دمنوش طی 2 -1 دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن دمنوش آن را میل کنید.

دمنوش برگ تربچه

برگ تربچه و آب را در مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید. مایع را ازطریق یک صافی پارچه ای و مشبک صاف کنید. می توانید روزی 2 تا 3 فنجان از آن را بنوشید.

دمنوش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به عنوان قاعده آور استفاده شوند. برخی از محبوب‌ترین آنها عبارتند از:

  • بومادران: بومادران گیاهی است که قرن‌ها برای تنظیم چرخه قاعدگی استفاده می‌شود. تصور می‌شود که این گیاه با افزایش جریان خون به رحم عمل می‌کند.

پونه کوهی: پونه کوهی گیاهی دیگر است که می‌تواند به تنظیم قاعدگی کمک کند. همچنین به تسکین درد قاعدگی و علائم PMS کمک می‌کند.

زنجبیل: زنجبیل گیاهی است که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است. همچنین می‌تواند به تسکین درد قاعدگی و حالت تهوع کمک کند.

رازیانه: دمنوش رازیانه ترکیبی گیاهی است که شبیه هورمون‌های زنانه استروژن و پروژسترون عمل می‌کند. این می‌تواند به تنظیم قاعدگی و کاهش علائم PMS کمک کند.
برای مشاهده قیمت دمنوش رازیانه ستین می توانید با ما در این مطلب همراه باشید و یا با شماره 09101935851 در تماس باشید.
گل محمدی: گل محمدی گیاهی آرامش بخش است که می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این علائم می‌تواند علائم PMS را بدتر کند.

نحوه مصرف دمنوش‌های قاعده آور:

  • برای تهیه دمنوش، یک قاشق چایخوری از گیاه خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.
  • 5 تا 10 دقیقه دم کنید.
  • صاف کرده و میل کنید.
  • می‌توانید 1 تا 3 فنجان از این دمنوش را در روز بنوشید.

نکات مهم:

  • اگر باردار هستید یا شیر می‌دهید، قبل از مصرف هر گونه دمنوش گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر در حال مصرف هر گونه داروی تجویزی هستید، قبل از مصرف هر گونه دمنوش گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.
  • به گیاهان حساسیت دارید، قبل از مصرف هر گونه دمنوش گیاهی تست حساسیت انجام دهید.
  • اگر دچار خونریزی شدید قاعدگی هستید، قبل از مصرف هر گونه دمنوش گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

دمنوش‌های قاعده آور می‌توانند یک راه طبیعی و موثر برای تنظیم قاعدگی و کاهش علائم PMS باشند. با این حال، مهم است که قبل از مصرف هر گونه دمنوش گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با نمایندگی بیز در کرج ارتباط بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دمنوش قاعده آور" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دمنوش قاعده آور"، کلیک کنید.