دهمین همایش کمیته پدافند غیرعامل در همدان/پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدات سلامت

میعادفر در گفت‌وگو با EDHA مطرح کرد؛

دهمین همایش کمیته پدافند غیرعامل در همدان پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدات سلامت

میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور، گفت: کمیته پدافند غیرعامل با همکاری سازمان پدافند غیرعامل این برنامه‌های آموزشی را جهت توانمند کردن دانشگاه‌ها و فعالین حوزه سلامت در دستور کار قرار داده است و آموزش‌های دوره‌ای را برگزار می‌کند.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری EDHA با بیان اینکه دهمین همایش کشوری در قطب 3 سازمان اورژانس در شهر همدان با موضوع تخصصی پدافند غیرعامل برگزار شد گفت: در این همایش دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه و فعالین حوزه سلامت شرکت داشتند.

وی بابیان اینکه ایران کشوری حادثه‌خیز است، گفت: همایش کمیته پدافند غیرعامل با موضوع پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیداتی مانند حوادث شیمیایی بیولوژیکی پرتویی و سایر حوادث این‌چنینی در کنار حوادث غیرمترقبه برگزار شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تشریح کرد: دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل با همکاری سازمان پدافند غیرعامل این برنامه‌های آموزشی را جهت توانمند کردن دانشگاه‌ها و فعالین حوزه سلامت در دستور کار قرار داده است و آموزش‌های دوره‌ای را برگزار می‌کند.

وی افزود: برنامه‌‎های آموزشی کمیته پدافند غیرعامل با موضوعاتی مثل حوادث شیمیایی در سه دوره مقدماتی، میانی و پیشرفته را برای آموزش مربیان در 3 سال گذشته برگزار کرده است تا این مربیان بتوانند در دانشگاه‌های کشور، گروه‌های هدف و دانشجویان را توانمند کنند.

میعادفر گفت: ازجمله حوادث و بیماری‌هایی که در حال حاضر کشور را درگیر کرده می‌توان به کرونا و تب دانگی اشاره کرد که در این همایش‌ها آموزش‌هایی در این رابطه به متخصصین دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت داده می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی در خصوص حملات سایبری که تهدیدی برای زیرساخت‌های حوزه سلامت هستند نیز برای توانمند کردن متخصصین برگزار شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در خصوص تهدیدات پرتویی نیز کارگاه‌ها و سخنرایی‌ها آموزشی برای مدعوین این همایش درنظر گرفته‌شده بود که به‌خوبی انجام شد.

میعادفر تشریح کرد: این همایش با حضور روسای بیمارستان‌ها، مدیران پرستاری بیمارستان‌ها، معاونین دانشگاه‌ها و متخصصین فوریت‌های پزشکی در حوزه سلامت برگزار شد و اساتیدی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت برای تدریس و برگزاری کارگاه‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این کمیته محدود به آموزش نیست و بحث پیش‌بینی تهدید‌ها و اقدامات اثر گزار نیز در این کمیته انجام می‌شود که تشکیل قرارگاه پدافند پرتویی و تأمین دارو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با تهدید‌های هسته‌ای در جنگ‌ همسایه‌های شمالی ایران یکی از این اقدامات بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دهمین همایش کمیته پدافند غیرعامل در همدان/پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدات سلامت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دهمین همایش کمیته پدافند غیرعامل در همدان/پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدات سلامت"، کلیک کنید.