روسیه: شرکای مان از شرکت در نشست اوکراین خودداری کنند

روسیه: شرکای مان از شرکت در نشست اوکراین خودداری کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که مسکو از کشورهای شریک می خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوییس خودداری کنند.

به گزارش EDHA، زاخارووا در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اعلام کرد: ما بار دیگر تایید می کنیم و شفاف می سازیم که روسیه – بدون توجه به اینکه آیا دعوتنامه دریافت خواهد کرد یا نه – در هیچ یک از مراحل نشست های سوییس شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ما همچنین از کشورهای شریک می خواهیم که هوشیار بوده و از شرکت در این نشست خودداری ورزند تا درگیر تحریکات ضدروسی از سوی کی یف و غرب نشوند. هدف از این تحریکات تنها تداوم درگیری ها با روسیه است.

دولت سوییس اخیرا زمان برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را 15 و 16 ژوین اعلام کرد. در بیانیه دولت سوییس در این رابطه اشاره شده است که بیش از 160 هیات از کشورهای جهان به این کنفرانس دعوت شده اند.

روسیه تا بدین لحظه برای شرکت در این نشست دعوت نشده است.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روسیه: شرکای مان از شرکت در نشست اوکراین خودداری کنند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روسیه: شرکای مان از شرکت در نشست اوکراین خودداری کنند"، کلیک کنید.