طرز تهیه امریکانو با دستگاه اسپرسو

فرهنگ قهوه نوشی در کشورمان به سرعت در حال رشد است و نوشیدنی‌هایی مثل آمریکانو جایگاه ویژه‌ای در بین عاشقان قهوه پیدا کرده است. اگر تازه وارد دنیای شگفت انگیز قهوه شده‌اید، ممکن است با نام‌ها و اسامی مختلف نوشیدنی‌های قهوه پایه آشنایی نداشته باشید. یکی از این نوشیدنی‌ها آمریکا‌نو است. در این مطلب طرز تهیه این قهوه را به شما آموزش می دهیم و تاریخچه آن را بررسی می کنیم.

آمریکانو چیست؟

تاریخچه آمریکانو به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، زمانی که سربازان آمریکایی مستقر در ایتالیا علاقه‌ای به قهوه اسپرسو که ایتالیایی‌ها عاشق آن بودند، نداشتند. از این‌رو سربازان آمریکایی به شات اسپرسو ایتالیایی‌ها آب داغ اضافه کردند تا رنگ و بوی قهوه‌های دمی داشته باشد. از این‌جا قهوه آمریکا‌نو یا امریکن کافی متولد شد. با این داستان ساده به‌نظر می‌رسد که نباید اختلاف زیادی درمورد تاریخچه آمریکانو وجود داشته باشد. در ادامه مراحل تهیه قهوه امریکن کافی را بررسی می‌کنیم.

طرز تهیه آمریکانو

آمریکانو از ترکیب آب داغ با اسپرسو درست می‌شود. نسبت ترکیب به‌طور معمول یک الی دو شات اسپرسو (30 الی 60 سی سی اسپرسو) و دو برابر حجم قهوه (60 الی 120 سی سی) آب داغ است. البته بسته به ذائقه افراد برای کم کردن میزان سنگینی قهوه آمریکانو، می‌تواینم میزان آب داغ را کمی افزایش دهیم و در این آیتم مدل برند قهوه ساز این که قهوه ساز دلونگی باشد یا متفرقه دیگر فرقی ندارد.

فرقی نمی‌کند که اول اسپرسو را داخل فنجان بریزیم بعد آب داغ را به آن اضافه کنیم یا بالعکس. ولی برای حفظ ظاهر نوشیدنی بهتر است اول آب داغ را داخل فنجان ریخته، سپس اسپرسو را به آن اضافه کنیم.

روش آماده کردن اسپرسو

یکی از مراحل مهم برای تهیه آمریکا‌نو آماده کردن اسپرسو است. اسپرسو قهوه‌ای غلیظ است که به روش عصاره‌گیری درست می‌شود. موکاپات و دستگاه اسپرسو ساز فرآیند عصاره‌گیری قهوه را انجام می دهند، به‎‌این صورت که آب داغ با درجه حرارت و فشار مشخص و کنترل شده از بین قهوه آسیاب شده که بهم فشرده شده عبور می‌کند و اسپرسو آماده می‌شود. به‌راحتی می‌توانید با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز خانگی و یا موکاپات، اسپرسو را در منزل تهیه کنید.

اگر نیاز دارید در مورد بدانید، این مقاله مناسب شماست. اگر موکاپات دارید و را نیاز دارید بدانید، این مقاله به طور کامل آن را توضیح می دهد.

اگر هم نیاز به دانش پایه در مورد اسپرسو دارید و می خواهید بدانید ، به این مقاله مراجعه کنید.

سخن پایانی

اگر دلتان قهوه‌ای می‌خواهد که نسبت به اسپرسو حجم بیشتری داشته و طعم آن ملایم‌تر باشد آمریکا‌نو گزینه مناسبی است. این را هم بگوییم که مقدار کافئین آمریکا‌نو و اسپرسو یکسان است. چون حجم قهوه برابری دارند.

برای تهیه امریکانو چه قهوه‌ای بخرم؟

همراهان عزیز طعم و عطر امریکانو کاملا به اسپرسویی بستگی دارد که به ترکیب اضافه می‌کنید. برای گرفتن اسپرسو با کیفیت و استاندارد نیاز به قهوه‌ای دارید که دانه‌های آن با کیفیت و تازه باشند. دانه‌هایی که با مهارت و دقت تمام روست (بو داده) شده باشند. و در نهایت با درجه آسیاب مناسب اسپرسو پودر شده باشند. قهوه فنجونت از دانه‌های مرغوب قهوه فرآوری شده طوری که اسپرسو خوش عطر و طعمی بهتان بدهد، برای به فروشگاه فنجونت مراجعه کنید.

سوالات مرتبط با آمریکانو

آمریکانو چیست؟

یک نوشیدنی قهوه پایه است، برای کسانی که ممکن است از تلخی اسپرسو راضی نباشند.

روش درست کردن آمریکانو؟

آمریکانو از ترکیب یک الی دو شات اسپرسو (30 الی 60 سی سی اسپرسو) و دو برابر حجم قهوه (60 الی 120 سی سی) آب داغ است.

تفاوت آمریکانو و اسپرسو چیست؟

آمریکانو نسبت به اسپرسو حجم بیش‌تر و طعم ملایم‌تریاز آنجایی که برخی افراد قادر به تحمل کردن تلخی اسپرسو نیستند، ممکن است ترجیح بدهند تا از کافه امریکانو استفاده نمایند. اما قهوه آمریکانو چیست؟ این نوشیدنی خوش طعم که در فصول گرم و سرد سال طرفداران خاص خود را دارد، ترفندهایی برای خوش طعم شدن در خود جای داده است.

تاریخچه تشکیل قهوه امریکنو

موارد مورد نیاز:

  • یک شات یا دبل شات اسپرسو
  • مقداری آب حوش
  • فنجان نسبتا بزرگ

برای تهیه آمریکانو همانطور که می‌دانید یار و یاور همیشگی یعنی اسپرسو را صدا می‌زنیم، البته در این مطلب قصد آموزش نداریم برای مطالعه با اسپرسوساز و یا به صورت حرفه‌ای و اصولی به آن مطالب مراجعه نمایید. خب برویم سر اصل مطلب:

  1. قهوه آمریکانو از ترکیب یک شات اسپرسوبه همراه آب داغ تهیه می‌شود. پس ابتدا با موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز یک شات اسپرسو تهیه نمایید.
  2. در حین تهیه اسپرسو مقداری آب را به نقطه جوش برسانید و پس از تهیه اسپرسو آب را به آن اضافه نمایید.

دابل شات آمریکانو

اگر می‌خواهید دابل شات آمریکانو نوش جان کنید، باید اسپرسو دوبل را با آب داغ ترکیب کنید.

آب داغ را معمولا می‌توانید بین بازه ۳۰ تا ۴۷۰ میلی لیتر (۳۰ تا ۴۷۰ گرم آب) به اسپرسو تک یا دابل شات اسپرسو اضافه کنید.

تفاوت لانگ بلک و آمریکانو

زمانیکه اسپرسو به آب داغ اضافه شود، فوم اسپرسو بر روی نوشیدنی خواهد ماند.

نکته:

در بعضی کافی شاپ‌ها آمریکانو را به عنوان یا قهوه فرانسه می‌شناسند(پیشنهاد می‌کنیم دیگر چنین کافیشاپی نروید!)، این دو شاید فقط از نظر غلظت و ظاهر شباهت داشته باشند اما طرز تهیه و طعم این دو کاملا متفاوت است. برای سرو آمریکانو غالبا از ماگ‌ها و فنجان‌های ۱۸۰ میلی لیتری استفاده می‌شود که گاها فنجان‌های شیشه‌ای نیز کاربرد دارد. با توجه به حجم کالری هر فنجان آمریکانوی ۷۰ ۸۰ میلی لیتری تقریبا ۱٫۳ و کالری ۱۷۰ ۱۸۰ میلی لیتری ۳٫۵ کیلوکالری می‌باشد. برای تهیه قهوه آمریکانو و اسپرسو می‌توانید ازفروشگاه اینترنتی کافی استوراستفاده نمایید.

و اما می‌رسیم به نوشیدنی انرژی بخش روزهای گرم تابستان! نوشیدنی که هم از قهوه بودنش که انرژی بخشه لذت می‌بریم و هم خنک و دلنشینه، آیس آمریکانو!

خب با توجه به نامی که داره حتما فکرهایی درباره‌ اینکه آیس امریکانو چیست در ذهن گذراندید، فقط چند نکته برای تهیه این نوشیدنی وجود دارد.

طرز تهیه و نکات آیس آمریکانو

  1. یخ‌‌ها، اسپرسو و آب جوش را از قبل آماده کنید.
  2. فراموش نکنید تغییری در روند اجرای کار نیست فقط یخ!
  3. یخ را کف فنجان‌های بلند بندازید و آمریکانو را روی آن بریزید.
  4. فراموش نکنید آیس کافی با آیس آمریکانو متفاوت هست.
  5. برای تهیه آیس آمریکانو یا امریکانو سرد آب باید جوش باشد.
  6. حواستان باشد مصرف زیاد نوشیدنی‌های سرد برای دستگاه گوارش و کبد توصیه نمی‌شود.

آیس آمریکانوی نهایی شما چیزی شبیه این تصویر است

جمع بندی طرز تهیه قهوه آمریکانو

 بنابراین نباید ابهامی در رابطه با طرز تهیه آیس آمریکانو یا امریکانو سرد در ذهنتان باقی مانده باشد. با این وجود برای یافتن پاسخ سوالات خود، می توانید آن ها را در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید. به یاد داشته باشید که با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود، امتیاز کافی کلاب دریافت خواهید کرد که با استفاده از آن می توانید از تخفیف و کوپن های ویژه کافی استور استفاده نمایید.

ویدئوی طرز تهیه قهوه آمریکانو:

در زیر ویدیوئی در رابطه با نحوه تهیه کافه امریکانو برای شما خوانندگان عزیز قرار داده ایم که می تواند بسیاری از ابهاماتتان را برطرف نماید.

 دارد.

برای تهیه آمریکانو از کجا قهوه بخرم؟

برای خرید انواع قهوه می توانید به مراجعه کنید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه امریکانو با دستگاه اسپرسو" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه امریکانو با دستگاه اسپرسو"، کلیک کنید.