فعالیت ۵۳۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان چهارمحال وبختیاری

فعالیت ۵۳۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری EDHA استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر محمد حسین اعرابی با گرامیداشت فرارسیدن یکم شهریورماه زادروز شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک اظهارکرد: هم اکنون ۵۴۸ پزشک عمومی، ۴۷۷ پزشک متخصص و ۵۷ فوق تخصص در استا نمشغول به ارائه خدمات هستند.

وی افزود: همجنین ۲۶۳ دندانپزشک و ۱۳۷ داروساز در ارائه خدمات درمانی به مردم استان مشارکت دارند.

به گفته وی؛ سال گذشته با اعلام نیاز به ۱۴۳ متخصص در استان، ۵۵ پزشک متخصص در رشته های مختلف از سوی وزارت بهداشت به این استان تخصیص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: امسال نیز ۱۵۹ نفر متخصص موردنیاز در کلیه رشته ها برای چهارمحال و بختیاری به وزارت بهداشت اعلام گردیده است.

دکتر اعرابی گفت: هم اکنون بیشترین کمبشود متخصص در استان، در رشته های بیهوشی، داخلی، کودکان و طب اورژانس می باشد.

وی ادامه داد: به همت دولت سیزدهم سالانه پذیرش و جذب دانشجو در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ۲۰ درصد افزایش می یابد که در بلند مدت به تامین نیاز کشور به پزشک و متخصص کمک کننده خواهد بود.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت ۵۳۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان چهارمحال وبختیاری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت ۵۳۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان چهارمحال وبختیاری"، کلیک کنید.