فیلم| یک قدم تا نابودی؛ کمر کشتی یونانی شکست

فیلم| یک قدم تا نابودی؛ کمر کشتی یونانی شکست

EDHA:

یک کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری کیش تخریب شد.

کشتی یونانی در سال 1322 توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. وزن آن در زمان ساخت 7.61 تن و طول آن 136 متر بود. پس از تغییر دست بین صاحبان مختلف، سرانجام قایق به یک مرد یونانی فروخته شد.

سوال این است که آیا اصلاً شانسی برای احیا وجود دارد؟ یا نفس عروس مرده ی کش که در دهه های گذشته به طرز شرم آور مورد بی توجهی قرار گرفته بود، سال ها پیش و امروز همه از دفن او می ترسند؟ گفته می شود این کشتی برای اولین بار در سال 1943 (برابر با سال 1325 خورشیدی) توسط وزارت حمل و نقل جنگ در لندن خریداری شد و به نام “امپراتور ترامپ” نامگذاری شد.

داستان های زیادی درباره کشتی یونانی وجود دارد، از جمله اینکه عمداً برای دریافت مطالبه بیمه غرق شده است یا ناخدای کشتی عاشق دختری ایرانی شده است، اما دلیل غرق شدن کشتی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

الماس مدفون در دو دست
مدتی پیش تصمیم بر این شد که این کشتی به عنوان نماد اصلی گردشگری کیش مرمت شود و پذیرای گردشگران بر روی عرشه کشتی شود. اما در سایه بی توجهی ها و وعده های محقق نشده برای احیای او، جسد او را بیرون آورده اند تا شمارش معکوس برای تخریب این جاذبه مهم گردشگری آغاز شود.

ردپایی نشان می دهد که با توجه به تاخیر در جلوگیری از انهدام و احیای این کشتی، نه تنها امیدی به حفظ آن نیست، بلکه برنامه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. اگرچه امروزه مدیران گردشگری جزیره کش به جزییات کلی درباره آغاز مطالعات احیای این کشتی اکتفا کرده اند، اما سوال اینجاست که آیا امکان احیای این کشتی وجود دارد؟ یا نفس عروس مرده کیش که در دهه های اخیر این قدر شرم آور مورد غفلت قرار گرفت، سال ها پیش و امروز همه از دفن او می ترسند؟

در دنیایی که شهر کوچک وان در ترکیه سالانه هزاران گردشگر را با ساختن چند عنصر گربه ای که هیچ تاریخ یا داستانی برای گفتن ندارند جذب می کند، کشتی یونانی قطعاً الماسی بود که من آن را درک نمی کنم. آثار دولت های گذشته با دو دست دفن شد.

شاید سرنوشت تلخ این کشتی شاید عشق نیمه تمام باشد. عشقی که حتی مرده هایش گردشگران را از سرتاسر دنیا به دیدن غروب زیبا فرا می خواند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فیلم| یک قدم تا نابودی؛ کمر کشتی یونانی شکست" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فیلم| یک قدم تا نابودی؛ کمر کشتی یونانی شکست"، کلیک کنید.