قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد آماده میزبانی از ارزیابان یونسکو

قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد آماده میزبانی از ارزیابان یونسکو

به گزارش EDHA لرستان ، عطا حسن پور در این رابطه گفت: این اقدام با هدف آماده سازی فضای داخلی و پیرامونی باغ گلستان جهت حضور ارزیابان یونسکو انجام شده است.

وی گفت: با توجه به حضور ارزیابان یونسکو از امروز جهت بررسی پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد، قلعه فلک‌الافلاک در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه جاری تعطیل می باشد و علاقه مندان و بازدید کنندگان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در این مجموعه تاریخی فرهنگی حضور داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان گفت : “دره خرم‌آباد” به عنوان یکی از نخستین سکونتگاه‌های بشری با قدمتی بیش از ۵۴ هزار سال محسوب می شود.

حسن پور در پایان تصریح کرد: هفت غار و پناهگاه صخره‌ای، مجموعه تاریخی فلک الافلاک شامل سه پل “شکسته، گپ و حاجی” همچنین باغ گلستان به مساحت ۴۱۴ هکتار و بیش از یکهزار و ۶۰۰ هکتار با حرایم اطراف، پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد را در بر می گیرد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد آماده میزبانی از ارزیابان یونسکو" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد آماده میزبانی از ارزیابان یونسکو"، کلیک کنید.