متقاضیان گواهینامه پایه یک بخوانند

متقاضیان گواهینامه پایه یک بخوانند

به گزارش EDHA،مهدی علیزاده مهم ترین چالش ویژه در کلانشهرها نبود ناوگان کافی در سیستم اتوبوسرانی است لذا قراردادی با تولیدکنندگان داخلی برای 3040 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون به ارزش 28 همت بسته شده است، گفت: این انعقاد تیرماه انجام شد. در حال حاضر از این تعداد به دلیل ضعف عملکرد یکی از شرکت ها 500 اتوبوس فسخ شده است، چرا که توان تولید و تحویل به موقع نداشتند. اولویت ما این بود که به موقع اتوبوس را به مردم برسانیم.

سایت شهر در خبری نوشت: دومین نشست مدیران عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری های کلانشهرهای ایران روز گذشته (پنجشنبه 3 اسفندماه 1402) با حضور مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، جمعی از مدیران شهری و شرکت های خودروسازی برگزار شد.

علیزاده در ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات انتقال تجارب و رفع مشکلات و موانع، برطرف کردن نواقص و ارایه راهکار برای خدمت رسانی به مردم است. مهم ترین چالش ویژه در کلانشهرها نبود ناوگان کافی در سیستم اتوبوسرانی است. در تهران که حداقل باید 10 هزار اتوبوس فعال باشد که اکنون 3 هزار اتوبوس فعال داریم. از دل این بحران آلودگی هوا و بالا بودن سرفاصله ها ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: قیمت بالای اتوبوس ها، واگذاری به بخش خصوصی و قیمت بهسازی آن ها از جمله مشکلات این حوزه است. هنر ما این است که از دل بحران فضا را تبدیل به فرصت کنیم. ابتدای سال جاری 45 درصد بودجه به حوزه حمل و نقل اختصاص یافت. اما عدد حدود 7 هزار میلیارد تومانی که نقد و غیرنقد برای اتوبوسرانی در نظر گرفتند کافی نیست.

وی با بیان اینکه قراردادی با تولیدکنندگان داخلی برای 3040 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون به ارزش 28 همت بسته شده است، گفت: در طول مدیریت شهری این انعقاد قرارداد بی سابقه است. این انعقاد تیرماه انجام شد. در حال حاضر از این تعداد به دلیل ضعف عملکرد یکی از شرکت ها 500 اتوبوس فسخ شده است، چرا که توان تولید و تحویل به موقع نداشتند. اولویت ما این بود که به موقع اتوبوس را به مردم برسانیم.

علیزاده با اشاره به اینکه با مدل اعتباری این 2500 اتوبوس 25 درصد نقد، 25 درصد ملک و 50 درصد تسهیلات است، گفت: آرام آرام در حال تحویل اتوبوس، مینی بوس و ون ها هستیم. از مجموعه ایران خودرو دیزل هم 150 اتوبوس تحویل گرفتیم. در بخش خارجی هم شهردار تهران دو مرحله به چین سفر کرد و قرارداد ورود 2500 اتوبوس برقی بسته شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه بیش از 10 سال است که خط تولید شرکت های خودروساز با این حجم کار نکرده است و این باعث می شد که مردم چندین سال معطل اتوبوس بمانند، گفت: امیدواریم بعد از پرداخت اولیه اتوبوس های برقی چینی در شش ماه اول سال بعد وارد تهران بشوند.

وی با تاکید بر اینکه الان عمده مشکل ما بعد از تامین این اتوبوس ها راننده پایه یک است، گفت: از سال 85 شرکت واحد جذب مستقیم نداشته است. راننده پایه یک حقوق متفاوتی دارد، اما در سطح شهر تهران و سایر کلانشهرها این مشکل را داریم مکاتبات متعددی با وزارت کشور و سردار رادان در این باره داشتیم. بناست تا اتفاقات خوبی در سطح کشور در این حوزه بیفتد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر به صورت طبیعی بخواهیم جلو برویم گرفتن گواهی نامه پایه یک زمان بر است. طی رایزنی شهرداری تهران بنا شد فضا مدیریت بشود تا آموزش گواهی نامه پایه یک برای رانندگان کوتاه تر بشود. در کنار آن بحث کارت شهری را مدیریت می کنیم. کسانی که قرار است در قالب کارت شهر پشت اتوبوس بنشینند فقط تا زمانی که در خدمت سازمان های اتوبوسرانی شهرداری ها باشند می توانند فعالیت کنند و به محض جدا شدن کارت شهری شان ابطال خواهد شد.

بیضاوی، مشاور شهردار تهران هم در ادامه گفت: از جمله اهداف مجمع کلانشهرها ایجاد همگرایی در امور مختلف است. استفاده از تجارب و ظرفیت کلانشهرها باعث ارتباط مناسب با دستگاه های اجرایی خواهد شد. در حوزه اتوبوسرانی بیش از 10 سال بود که اقدامی صورت نگرفته بود و با اقدامات وزیر کشور اقدامات گسترده ای صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حال حاضر در حوزه اتوبوسرانی در جریان است، اظهار کرد: همه مطلع هستند که شهرداری ها از نظر منابع مالی محدود هستند و امکان خرید تماما نقد نیست. شرکت های تولیدکنندگان هم با مدل های پرداختی به تفاهم رسیده اند. حرکت به سمت برقی سازی در کشور و پیش قدم شدن شهردار تهران باعث ایجاد یک ظرفیت بزرگی شده است که امیدوارم از آن بتوانیم در سایر کلانشهرها نیز الگو سازی کنیم.

در ادامه سرهنگ کرمی اسد رییس دایره صدور گواهی نامه پلیس راهور گفت: با حداکثر توانمندی درصدد برطرف کردن مشکل گواهی نامه اقدام خواهیم کرد. افرادی که به ناوگان قرار است اضافه بشوند باید گواهینامه پایه یک داشته باشند.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "متقاضیان گواهینامه پایه یک بخوانند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "متقاضیان گواهینامه پایه یک بخوانند"، کلیک کنید.