مدارس کردستان بر سرویس تردد دانش‌آموزان نظارت کنند – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان

مدارس کردستان بر سرویس تردد دانش‌آموزان نظارت کنند - خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار EDHA، اسماعیل زارعی کوشا بعدازظهر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم و یکی از اولویت‌های والدین در این ایام سرویس مدارس است.

وی با اشاره به اینکه مدارس باید بر سرویس تردد دانش‌آموزان نظارت داشته باشند، افزود: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است.

استاندار کردستان یادآور شد: باید سال تحصیلی جدید بدون دغدغه و نگرانی آغاز شود و دستگاه‌های متولی در کنار ساماندهی یک برنامه متفاوت و ویژه برای روز اول EDHA طراحی کنند.

زارعی کوشا بر لزوم تقویت جایگاه شورای آموزش و پرورش در استان تاکید و اذعان کرد: برخی تصمیمات براساس ظرفیت هر استان به شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شده و می‌تواند فرصت مناسبی برای استان باشد.

وی به وضعیت شهریه مدارس غیردولتی و مدارس خاص در استان پرداخت و گفت: شهریه این مدارس نیز باید منطقی و متعادل باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن جلسه‌ای برای رسیدگی به این مهم برگزار شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی پذیرفتنی نیست و باید براین روند نظارت کافی انجام شود.

ثبت نام بیش از ۸۷ درصد دانش‌آموزان در مدارس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه از ثبت نام ۲۸۱ هزار و ۵۳۵ دانش‌آموز کردستانی در مدارس استان خبر داد واضافه کرد: تاکنون ۸۷.۸۱ درصد دانش‌آموزان استان ثبت نام کرده‌اند.

هاشم ناظمی جلال، کمبود فضای آموزشی، کمبود تخصیص اعتبارات و سرانه آموزشی و پرورشی کافی برای مدارس، کمبود نیروی انسانی در تعدادی از شهرستان‌ها و مناطق و نامشخص بودن وضعیت پروژه‌های نیمه تمام را از چالش‌های موجود استان اعلام کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدارس کردستان بر سرویس تردد دانش‌آموزان نظارت کنند – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدارس کردستان بر سرویس تردد دانش‌آموزان نظارت کنند – خبرگزاری EDHA | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.