مطالعات خاک‌شناسی با جدیت در لرستان دنبال می‌شود

مطالعات خاک‌شناسی با جدیت در لرستان دنبال می‌شود

به گزارش EDHA لرستان ، رحیم الوندفر در این باره گفت :  این قانون در دی‌ماه ۱۴۰۲ به تصویب هیئت وزیران رسید و جهت اجرا به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ گردید. 

وی افزود: در همین راستا در استان لرستان در سال ۱۳۹۹ کار مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰ به مساحت ۱۸۸۰ هکتار در پایان سد مرووک شهرستان دورود به پیمانکاری مرکز تحقیقات انجام و در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید. 

الوندفر تصریح کرد: همچنین قرارداد فاز اول مطالعات خاک پایاب سد ایوشان به مساحت ۱۶۶۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ بین جهاد کشاورزی و شرکت زرکشت پایدار منعقد گردید که در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و نتایج مطالعات فوق در اختیار شهرستان‌های مربوطه جهت کاربردی کردن قرار گرفت. 

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: فاز دوم مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در ادامه فاز یک پایاب سد ایوشان  در سال جاری توسط شرکت مشاور زرکشت پایدار در شرف انجام  است که عملیات صحرایی و حفر پروفیل و نمونه‌برداری سطحی طی هفته جاری به اتمام خواهد رسید و نمونه‌ها جهت آزمایش و آنالیز به آزمایشگاه انتقال داده خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: پس از دریافت نتیجه‌ی آزمایش‌های فاز دوم مطالعات در اختیار بهره‌برداران و شهرستان قرار خواهد گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مطالعات خاک‌شناسی با جدیت در لرستان دنبال می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مطالعات خاک‌شناسی با جدیت در لرستان دنبال می‌شود"، کلیک کنید.