مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته

مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته

از تلفات و خسارات ناشی از طوفان بشکه ای در آمریکا تا ثبت رکورد جدید دمای جهانی، اینها مهمترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته گذشته بودند.

به گزارش EDHA، رویدادها، یافته ها و موضوعات مهم در حوزه سلامت و محیط زیست رویدادها و فرصت های هفتگی نیز در راس رویدادهای اجتماعی جهان قرار گرفت.

رویدادهای دیگری مانند رانش زمین در اندونزی یا افزایش تلفات ناشی از سیل در هند بخشی دیگر از بهترین اخبار اجتماعی جهان در زمان ذکر شده است که در ادامه به اختصار بررسی می کنیم:

مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در آلمان؛ 8 مرگ در روز در سال 2023

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرده است که در سال 2023 روزانه 8 نفر در این کشور جان خود را از دست خواهند داد. تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس ارقام فوق، حدود یک سوم تصادفات رانندگی در مناطق شهری رخ داده است.

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرده است که در سال 2023 روزانه به طور متوسط ​​8 نفر در این تصادفات جان خود را از دست می دهند و 1004 نفر مجروح می شوند.

بر اساس گزارش این آژانس در سال گذشته 2839 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند. این میزان در سال 2022 حدود 2788 مورد بوده است. همچنین در سال 2023 تعداد مصدومان حوادث رانندگی با 1.5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 366 هزار و 557 نفر رسید.

رانش زمین در اندونزی

مقامات اندونزی می گویند که به دلیل بارش شدید باران و رانش زمین دست کم 11 نفر در نزدیکی یک معدن طلای غیرقانونی در جزیره سولاوسی کشته و 45 نفر ناپدید شدند.

مقامات محلی گفتند که رانش زمین روز یکشنبه رخ داد و ساکنان نزدیک معدن را کشت.

مقامات همچنین گفتند که 164 نفر از جمله امدادگران و پلیس در تلاش برای یافتن افراد مفقود هستند.

در طول 12 ماه گذشته، جهان 1.5 درجه سانتیگراد گرمتر از میانگین پیش از صنعتی شدن بوده است.

ارقام جدید نشان می دهد که جهان در 12 ماه متوالی 1.5 درجه سانتیگراد گرم شده است. میانگین دما قبل از سن سوخت فسیلی تجربه کرده است

دانشمندان دریافتند که دمای بین ژوئیه 2023 تا ژوئن 2024 بالاترین درجه حرارت ثبت شده است.

این یافته ها به این معنا نیست که رهبران جهان قبلاً به تعهدات خود برای جلوگیری از گرم شدن سیاره زیر 1.5 درجه سانتیگراد تا پایان قرن عمل نکرده اند، اما گرم شدن هوا افراد بیشتری را مجبور به انجام این کار خواهد کرد.

کارلو بوونتمپو، مدیر سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، که داده ها را تجزیه و تحلیل کرد، گفت: “نتیجه یک آمار عجیب و غریب نیست، بلکه یک تغییر بزرگ و مداوم در آب و هوا است.”

طوفان بریل یک قربانی در ایالات متحده گرفت / میلیون ها مشتری قطع شدند

طوفان برل پس از رسیدن به تگزاس، نزدیک به 3 میلیون نفر را بدون برق رها کرد و باعث مرگ چهار نفر شد.

این طوفان قدرتمند که بامداد دوشنبه وارد ایالت تگزاس شد با بارش شدید باران و وزش باد شدید همراه شد و پس از رسیدن به ساحل تبدیل به طوفان شد.

مقامات محلی هشدار داده اند که سرعت باد مخرب است و میزان بارندگی به 38 سانتی متر می رسد که خطر طغیان آبراهه ها و بالا آمدن آب زیرزمینی را در پی خواهد داشت.

همچنین بیش از 1100 پرواز در بزرگترین فرودگاه هیوستون لغو شده است.

اگرچه شواهدی وجود ندارد که تغییرات آب و هوایی مستقیماً باعث ایجاد طوفان‌های بیشتر شده باشد، اما این تغییرات در ایجاد طوفان‌های قوی‌تر و ایجاد بارندگی‌های شدیدتر نقش داشته است.

تعداد کشته شدگان سیل در هند به 85 نفر رسید

تعداد قربانیان سیل در برخی مناطق هند به 85 تن رسیده است.

در ایالت آسام هند 6 نفر جدید بر اثر سیل کشته شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد قربانیان سیل و رانش زمین به 85 نفر رسیده است.

سیلاب حدود هزار نفر را در 27 ولسوالی تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین بیش از یک میلیون و 518 هزار و 600 راس دام و مرغ اهلی بر اثر سیلاب های گسترده در کل استان آسیب دیده اند.

همزمان مسئولان یک پارک ملی در شمال شرق هند می گویند که سیل بیش از 130 حیوان را تلف کرده است. حداقل 6 کرگدن کمیاب، 117 راس گراز هندی، 2 گوزن سامبار، یک میمون رزوس و یک سمور آبی در میان حیوانات تلف شده هستند.

نتیجه یک دهه گرمای بی سابقه در کالیفرنیا؛ از مرگ بی سابقه تا میلیاردها دلار خسارت

در حالی که کالیفرنیا با موج گرمای شدید دست و پنجه نرم می کند، گزارش جدید هزینه خطرناک گرمای شدید این ایالت پرجمعیت ترین ایالت ایالات متحده را با 460 مرگ زودرس و 7.7 میلیارد دلار خسارت اقتصادی در دهه گذشته توصیف کرد.

مؤسسه بیمه کالیفرنیا اخیراً هفت رویداد گرمای شدید بین سال‌های 2013 و 2022 را تجزیه و تحلیل کرد و تلاش کرد هزینه‌های انسانی و مالی در سراسر ایالت را کمیت کند.

بر اساس گزارشی که هفته گذشته با عنوان «تأثیر گرمای شدید بر مردم، زیرساخت ها و اقتصاد کالیفرنیا» منتشر شد، بدترین رویداد گرما در سال 2022 رخ خواهد داد که تنها 200 نفر را می کشد و 2.2 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار می آورد.

رویدادهای گرمای شدید منجر به بستری شدن بیش از 5000 بیمارستان و نزدیک به 10600 مراجعه به بخش اورژانس در طول دوره مطالعه برای شرایط مرتبط با گرما از جمله نارسایی کلیه، بیماری تنفسی، سلامت روان و سکته شد.

تغذیه سالم برای غلبه بر سرطان

به گفته کارشناسان، غذاهای مدیترانه ای در این زمینه مفید است. یک مطالعه 13 ساله نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از ماهی، روغن زیتون و سبزیجات می تواند به بازماندگان سرطان کمک کند. بر اساس این مطالعات، احتمال مرگ در افرادی که این رژیم را در پایان دوره درمان سرطان شروع کرده بودند، 32 درصد کمتر از حد معمول بود. خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی پس از درمان نیز در این افراد 60 درصد کاهش یافت.

کارشناسان ایتالیایی پس از مطالعه 800 نجات یافته از سرطان که کارت سلامت خود را دریافت کرده بودند به این نتیجه رسیدند. آنها عادات غذایی مردم را در طول 13 سال از اواخر دهه 2000 بررسی کردند.

به گفته کیارا تونلی، متخصص تغذیه، رژیم غذایی مدیترانه ای بر غذاهای سالم مانند میوه ها، پروتئین های سالم و روغن زیتون تمرکز دارد و آنتی اکسیدان های موجود در این مواد بر طول عمر تاثیر می گذارد. علاوه بر این، تیم تحقیقاتی ارتباطی بین بیماری قلبی و سرطان پیدا کردند.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته"، کلیک کنید.