هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران

هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به سکوت نسبی معابر تهران به مناسبت عید نوروز به رانندگان توصیه کرد.

سرهنگ فیروز کاشیر در گفت وگو با EDHA. وی با اشاره به سکوت جاده های پایتخت در ایام نوروز گفت: در تعطیلات سال نو هستیم و از آنجایی که جاده های پایتخت خلوت تر از روزهای دیگر است، شاید رانندگان به دنبال سرعت باشند. بنابراین به همه رانندگان توصیه می کنیم حتی در صورت خلوت جاده ها با سرعت مجاز و مطمین حرکت کنند و آزمایشی نباشند.

وی افزود: نکاتی در خصوص رانندگی در نوروز وجود دارد که شهروندان و سایر افرادی که به تهران می آیند باید به آن توجه کنند. اولین نکته رانندگی با سرعت مجاز است و بنابراین توصیه می شود از رانندگی با سرعت بالا خودداری کنید.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: تردد در بزرگراه ها از دیگر نکات مهم است. به جز مواردی که با علایم یا علایم راه مشخص شده اند. توقف در بزرگراه ها ممنوع است. در برخی از جاده ها مانند اتوبان بهشت زهرا (س) شاهد توقف مردم برای خرید گل در کنار این بزرگراه هستیم که بسیار خطرناک است.

کشیر با اشاره به حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها نیز یکی از حرکات خطرناک رانندگی است. متاسفانه شاهد هستیم که برخی از رانندگان تهرانی اگر در جاده مرتکب اشتباه شوند، از خلوت جاده ها سوء استفاده کرده و با دنده عقب حرکت می کنند. همچنین برخی از رانندگانی که ممکن است در ایام نوروز از شهرهای دیگر به تهران آمده باشند؛ چون در راه ها مهارت ندارند. آنها برای اصلاح مسیر خود در بزرگراه ها با دنده عقب حرکت می کنند که در نوروز تصادفات شدیدی را به دنبال دارد.

وی افزود: به همین دلیل به رانندگان توصیه می کنیم به جای حرکت با دنده عقب، مسیر مستقیم را طی کرده و تا رسیدن به چهارراه منتظر بمانند یا جان مسافران را به خطر بیندازند.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران"، کلیک کنید.