هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده

هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده

EDHA:

حسین سلطانی افزود: آسمان امروز در نقاط مختلف این استان کمی ابری است که بعد از ظهر باعث افزایش ابر و وزش باد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق به ویژه نواحی مرتفع احتمال بارش باران و باران وجود دارد و فردا/جمعه/شنبه نیز در این استان بارندگی خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه بارندگی ها گسترده نیست، بلکه محلی و منطقه ای است که با بارندگی و بارندگی های شدید همراه خواهد بود، گفت: با توجه به این شرایط جوی جاده ها دچار آبگرفتگی و ریزش جاده ها دور از دسترس نیست. لذا به مردم سایر استان ها توصیه می شود به دلیل وقوع رعد و برق از رفتن به نقاط مرتفع خودداری کنند و از پیاده روی و ایستادن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی اطمینان داد که دمای هوا در روزهای آینده افزایش می یابد و استان ها با روزهای گرم مواجه خواهند شد.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته گرم ترین مناطق استان زنجان در شهرستان سجاس با 5 درجه سانتی گراد و شهر حلب با 22 درجه سانتی گراد ثبت شد.

وی با اشاره به دمای فعلی شهر زنجان 13 درجه سانتیگراد افزود: در این ساعت دمای هوا نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به تغییرات دمایی در شهرهای این استان گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان 10 و 19 درجه، ابرار 8 و 20 درجه و دمای خرمدره 9 درجه بوده است. 19 درجه بود دما در ابر 13 و 19 درجه، قیدر 6 و 19 درجه، سلطانیه 5 و 20 درجه و ماهینشان 12 و 18 درجه ثبت شد.

استان زنجان دارای 57 ایستگاه هواشناسی است و کارشناسان حرفه ای در این چهار ایستگاه به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر ساعت 12 مستقر هستند.

در بقیه ایستگاه های استان، اطلاعات آب و هوا به صورت خودکار جمع آوری می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده"، کلیک کنید.