همایش‌های ملی علمی پژوهشی سیره و فرهنگ امام رضا (ع) برگزار می‌شود

همایش‌های ملی علمی پژوهشی سیره و فرهنگ امام رضا (ع) برگزار می‌شود

بیست و یکمین رویداد فرهنگی- پژوهشی معارف، سیره و فرهنگ امام رضا علیه‌السلام در دو بخش نشست‌های ملی علمی- فرهنگی و همایش بین‌المللی علمی- پژوهشی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری EDHA؛ بیست و یکمین دوره رویداد علمی- پژوهشی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) که شامل ۵ همایش «نهمین همایش بین‌المللی علمی پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی با تأکید بر مؤلفه‌های تحلیل گفتمانی و معنایی»، «دومین همایش بین‌المللی علمی- پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی»، «چهاردهمین همایش ملی علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در زبان و ادبیّات فارسی با محوریت ادبیّات کودک و نوجوان»، «پانزدهمین همایش ملی علمی پژوهشی اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» و نیز «اولین همایش ملی علمی پژوهشی منزلت و نقش مادران اهل بیت وامامان شیعه علیهم السلام در تمدن اسلامی» برای بازه زمانی آبان ماه ۱۴۰۳ لغایت اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده و اختتامیه رویداد مقارن با دهه کرامت سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

همایش‌های ملی علمی پژوهشی سیره و فرهنگ امام رضا (ع) برگزار می‌شود

بنا بر این گزارش؛ این رویداد با هدف توسعه دانش، تجمیع پژوهش‌های مرتبط، تبیین و ترویج و کاربردی‌سازی معارف، سیره و فرهنگ رضوی برای گروه‌های مختلف اجتماعی از طریق هم‌افزایی، جریان‌سازی و نیز تمرکزبخشی به شخصیت‌ها و موسسات و مراکز علمی به‌منظور پاسخگویی به نیاز‌های نوپدید فکری- فرهنگی نسل جدید توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا (ع) با مشارکت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه دانشگاه‌ها و موسسات فرهنگی در استان‌های اردبیل، کرمانشاه، اراک، قم، اصفهان و خراسان رضوی برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا خواهد رسید.

در این دوره از رویداد به منظور غنابخشی به آثار همایش‌ها و با توجه به ضرورت تعمیق‌بخشی مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در زمینه تعالی قالب و مضمون آثار فرهنگی- هنری، برای هر همایش ۳ نشست علمی – فرهنگی تخصصی پیش‌بینی شده است که دو نشست با جامعه مخاطب کنشگران عرصه فرهنگ و هنر و یک نشست با جامعه مخاطب پژوهشگران در بازه زمانی آبان ماه لغایت اسفند ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همایش‌های ملی علمی پژوهشی سیره و فرهنگ امام رضا (ع) برگزار می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همایش‌های ملی علمی پژوهشی سیره و فرهنگ امام رضا (ع) برگزار می‌شود"، کلیک کنید.