هواشناسی ۱۴۰۳/۶/۷؛ آغاز کاهش دما / پیش بینی هوای ۵ روز آینده

هواشناسی ۱۴۰۳/۶/۷؛ آغاز کاهش دما / پیش بینی هوای ۵ روز آینده

EDHA:

پیش بینی کلی نقشه کوتاه و آتی سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز و فردا در برخی مناطق استان های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و کوهستان های البرز مرکزی قزوین، البرز، تهران و سمنان بارندگی خواهیم داشت. استان ها گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

از جمعه تا یکشنبه هفته آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

دما در اکثر مناطق کشور از امروز تا جمعه کاهش نسبی و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده افزایش می یابد.

طی 5 روز آینده در استان های شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، شمال غرب، جنوب غرب و کوه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق گرد و غبار افزایش می یابد. آب و هوا با کیفیت پایین همراه است. از امروز تا جمعه در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار گرم و در پنج روز آینده در شرق خلیج عمان بسیار گرم خواهد بود.

به گزارش EDHA، امروز بیشینه دمای هوای تهران صفر تا 36 درجه خواهد بود.

هشدار افزایش سرعت باد و جزر و مد

زمان اختتامیه: شنبه 1303/10/06 ظهر

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد آنی تا 24 گره و افزایش حداکثر ارتفاع موج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی.

حوزه اثر:

چهارشنبه 06/07/1403، پنجشنبه 06/08/1403، جمعه 06/09/1403، شنبه 06/10/1403: خلیج فارس ساحلی و دورافتاده شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز.

تأثیر خطر: خطر غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های ماهیگیری، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد قایق های سبک، قایق های ماهیگیری، اختلال در سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، محدودیت تردد شناورهای سبک، فعالیت های ساحلی و دریایی و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای سکوهای نفتی.

هشدار فعالیت سیستم باران

زمان پایان: پنجشنبه 06/08/1403

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار در برخی نقاط

حوزه اثر:

چهارشنبه 06/07/1403: شمال خراسان شمالی، شرق مازندران و شرق گیلان، شمال استان های البرز و تهران و ارتفاعات استان های سمنان و گلستان.

پنجشنبه 06/08/1403: ارتفاعات و دامنه ها در مازندران و شرق گیلان، شمال استان های تهران و البرز و شمال شرق آذربایجان شرقی.

تاثیر خطر: احتمال آبگرفتگی موضعی جاده ها، احتمال جریان آب، رعد و برق به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، باد نسبتا شدید، گرد و غبار، کاهش دید و کاهش هوا. کیفیت در مناطق خطرناک، امکان آسیب دیدن تجهیزات شهری و شهری از جمله بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، طبقات و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستگی بوته ها و درختان کهنسال.

توصیه: در حاشیه و خاکریز رودخانه ها و کانال ها چادر نزنید، در فعالیت های طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در بعدازظهر و عصر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع احتیاط کنید سفر عشایری اطمینان از استحکام سازه های موقت برای بازکردن پل ها، کانال ها و آب، پرهیز از سمپاشی و سمپاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت به مناطق سرپوشیده، احتیاط در عبور و مرور و ساختمان های نیمه ساخته و ساختمان های قدیمی خودروها را در نزدیکی درختان پارک نکنید. .

هشدار گرادیان فشار

زمان اختتامیه: جمعه 06/09/1403

نوع خطر: وزش باد نسبتاً شدید و شدید در مناطق مستعد گرد و غبار و طوفان گرد و غبار (به ویژه در شرق کشور)

حوزه اثر:

چهارشنبه 06/07/1403، پنجشنبه 06/08/1403 و جمعه 06/09/1403: خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، گلستان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، قم، مرکزی، البرز، جنوب تهران، شمال سیستان و بلوچستان.

تأثیر ریسک: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و شهری از جمله بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، پل هوایی و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستگی. بوته ها و درختان کهنسال

توصیه: پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در ترافیک جاده‌ای، عدم حرکت با گلایدر و هلیکوپتر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در کارهای ساختمانی، نیمه ممنوع بودن پارکینگ در نزدیکی ساختمان‌های قدیمی و درختان قدیمی و بدون سم یا سمپاشی باغات و مزارع و استفاده از حفاظ گیاهی، بستن درب سالن های پرورش.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی ۱۴۰۳/۶/۷؛ آغاز کاهش دما / پیش بینی هوای ۵ روز آینده" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی ۱۴۰۳/۶/۷؛ آغاز کاهش دما / پیش بینی هوای ۵ روز آینده"، کلیک کنید.