هواشناسی 1402/12/25؛ هشدار برای 21 استان/ بارش های سیل آسا در برخی مناطق کشور

هواشناسی 1402/12/25؛ هشدار برای 21 استان/ بارش های سیل آسا در برخی مناطق کشور

EDHA:

بررسی نقشه ها و پتانسیل های سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز جمعه، در مناطق قزوین، البرز و تهران در جنوب غرب البرز بارندگی خواهیم داشت. با ورود سامانه در غرب فارس و اصفهان ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در مناطق و مناطق مرتفع برف خواهد بود.

این وضعیت تا بعدازظهر روز شنبه در این مناطق ادامه خواهد داشت و در بعدازظهر فقط در شرق، شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر ابری و وزش باد شدید و بارندگی شدید پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از بین می رود. . در شمال شرق کشور.

روز یکشنبه در برخی نقاط شرق و شمال شرق ابرانکی وزش باد و بارش باران خواهد بود. وزش باد در غرب و مرکز کشور پیش بینی می شود. در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرانکی تا بعدازظهر دوشنبه وزش باد و باران پیش بینی می شود.

پس از ظهر با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور، در شمال غرب کشور، در استان های مرزی و در ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی آغاز می شود. میزان بارندگی در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه قابل توجه است.

محدوده عملیاتی این سامانه روز سه شنبه سراسر غرب کشور، رشته کوه های جنوبی البرز و غرب استان های اصفهان، فارس و بوشهر را در بر گرفت. در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و باختری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدید خواهد بود.

این در حالی است که طی این روز با جریاناتی در شمال دریای خزر، بارش و کاهش موقت دما در نیمه غربی سواحل شمالی پیش بینی می شود و غرب دریای خزر دچار اختلال می شود. همچنین وزش باد شدید در مناطق مرکزی، جنوبی و شرقی کشور باعث خیزش گرد و خاک می شود.

توضیحات سیستم: شدت فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه 25/12/1402

مهلت: سه شنبه 29/12/1402

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار در برخی نقاط، خطر بارش، در نقاط کوهستانی و سردسیر، طوفان برف، احتمال طوفان برف.

حوزه اثر:

جمعه 25/12/1402: ایلام، لرستان.

شنبه 26/12/1402: لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری.

دوشنبه 28/12/1402: آذربایجان غربی.

سه شنبه 29/12/1402: اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و باختری، کهگیلوست و بوگیلوست احمدزی.غرب اصفهان، شمال فارس، کوه های سمنان.

اثر خطر: فرسایش در جاده ها، کاهش دید، اختلال در راه، قطار و ناوگان حمل و نقل هوایی، طغیان جاده ها، جریان آب، طغیان رودخانه ها، ریزش بهمن در مناطق کوهستانی، برف در کوه ها، احتمال ریزش بهمن، رعد و برق، رانش زمین و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی می تواند به سازه های موقت به ویژه چادرها آسیب برساند و به صنعت کشاورزی آسیب برساند.

توصیه: همراه داشتن وسایل لازم و سوخت کافی در هنگام سفر با خودرو، عدم چادر زدن در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای حیوانات و عبور از رودخانه ها، عدم تردد عشایر در تپه ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام. تهیه سازه های موقت به ویژه چادر، آبیاری قنوات و آبراه ها در مناطق سردسیر، آماده سازی برف روبی با تجهیزات مربوطه و پرهیز از هرگونه عملیات کشاورزی در مناطق مرتفع و عدم تردد احشام و عشایر در حاشیه سواحل رودخانه ها مصالح کشاورزی تا سقف فضاها.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 1402/12/25؛ هشدار برای 21 استان/ بارش های سیل آسا در برخی مناطق کشور" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 1402/12/25؛ هشدار برای 21 استان/ بارش های سیل آسا در برخی مناطق کشور"، کلیک کنید.