کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند

کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند

EDHA:

دولت سیزدهم و وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی آن صلاح مرتضوی امروز آخرین روز کار خود را در این سمت به پایان می رساند و کار رسمی دولت چهاردهم آغاز می شود.

به گفته النا، سوالی که این روزها بسیاری از کارگران از فعالان و نمایندگان صنفی می پرسند این است که آیا کارگران می توانند انتظار بهبود وضعیت خود را داشته باشند یا خیر، حتی کسری از مطالبات کارگران و کارگران بازنشسته چیست؟ جامعه هدف؟

آیت اسدی عضو شورای عالی کارگران و رئیس مرکز ادغام شورای اسلامی کارگران استان قزوین در پاسخ به این پرسش ها گفت: مسعود میزکیان با انتخاب های خود نشان داد که به میل خود عمل می کند وحدت ملی. و شعارهای انتخاباتی آن

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز جامعه کارگری کشور با سختی ها و فقرهای فراوانی روبه رو است، افزود: سطح زندگی جامعه کارگری به قدری کاهش یافته که به یقین می توان گفت امروز اکثر کارگران و کارگران بازنشسته پایین تر هستند. خط فقر است، بنابراین وزیر کار دوره چهاردهم باید راهکارهای موثر و مفیدی برای رفع فقر از جامعه کارگری کشور بیابد.

وزیر کار باید طبق قانون عمل کند

یکی از اعضای شورای عالی کار با اشاره به انتظارات کارگران از وزیر آینده کار گفت: کارگران برای بالا بردن سطح زندگی نیازمند راهکار و اجرای قانون هستند. انتظار داریم وزیر کار بعدی به قانون بازگردد و شرایطی را فراهم کند که کارگران به زیر خط فقر بروند.

به گفته این فعال کارگری، انتصاب مدیران ارشد در وزارت کار و امور اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، زیرا مدیران این ادارات باید متخصص و مرتبط بوده و بر اساس شایستگی انتخاب شوند.
از
به یقین می توان گفت امروز اکثریت کارگران شاغل و مستمری بگیر زیر خط فقر هستند و فقیر محسوب می شوند، بنابراین وزیر کار دوره چهاردهم باید سیاست های مفید و مفیدی برای زدودن فقر از چهره جامعه کارگری داشته باشد. راه حل ها را بیابید. .

رئیس مرکز هماهنگی شورای اسلامی کارگران استان قزوین افزود: مدیران ارشد وزارتخانه باید با بهره گیری از دانش و درک کار، چند جانبه و با مردم و کارگران همدل باشند. جامعه کارگری به امید اینکه کارهای خوبی در این دولت انجام شود به انتخابات رفتند و پزشکان را به پاستور فرستادند. اکنون کارگران انتظار دارند کارهای بهتری در زمینه های مختلف از جمله بحث دستمزد انجام شود.

تامین اجتماعی به یک موضوع حساس تبدیل شده است

آسیسی در ادامه با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی و مشکلات و چالش های آن یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، گفت: اگر به آن توجه نکنید، بحران ها به وجود می آید. این آژانس جامع این کار را انجام می دهد و کارگران و کارگران بازنشسته را تحت پوشش قرار می دهد. باید بدانیم که بحران امنیت اجتماعی یک بحران عمیق اجتماعی است که کل کشور را درگیر کرده است.

درمان یکی از دغدغه های اصلی است. در سال های اخیر درمان رایگان کم کم رنگ خود را از دست داده و پرداخت از جیب کارگران افزایش یافته و با کاهش پوشش بیمه ای بسیاری از داروها از پوشش بیمه ای خارج شده اند.

به گفته این کارگر، مدیریت تامین اجتماعی باید مدیریتی غیرسیاسی باشد و این صندوق از درگیری های سیاسی و دعواهای حزبی به دور باشد. عضو شورای عالی کار به اهمیت درمان کارگران و کارگران بازنشسته پرداخت و گفت: امروزه درمان یکی از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری است. در سال های اخیر درمان رایگان کم کم رنگ خود را باخته و پرداخت از جیب کارگران افزایش یافته است و این در حالی است که بسیاری از داروها به دلیل کاهش چتر بیمه ای از پوشش بیمه ای خارج شده اند. ما شاهد هستیم که خانواده ها بیش از نیمی از درآمد ماهانه خود را صرف دارو و درمان می کنند و این روند باید تغییر کند.

نیاز به بهبود وضعیت اتحادیه های کارگری وجود دارد

موضوع مهم دیگر لزوم ارتقای وضعیت تشکل های کارگری است. به گفته اسدی، تشکل های مستقل کارگری باید در کشور ایجاد و تقویت شود و آزادی عمل و تشکل به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: کارگران و اتحادیه های قوی برای بهره وری و رشد اجتماعی مفید است. سازمان های مستقل می توانند بازوهای مشاوره ای و اجرایی قدرتمندی باشند و از بروز بسیاری از بحران ها جلوگیری کنند. اثربخشی سازمان های کاری در دنیای امروز ثابت شده است. آنها باید سازمان ها را به جایگاه واقعی خود برسانند و مسئولیت های اجتماعی خود را بر عهده بگیرند. عسیدی ضمن تاکید بر نقش مشورتی و مشورتی تشکل های کارگری گفت: امیدواریم وزیر آینده کار در هر مرحله با تشکل های کارگری مشورت کند و از نظرات این تشکل ها در امور اجرایی استفاده کند.

عضو شورای عالی کارگران در پایان گفت: به هر حال امروز جامعه کارگری امیدوار است وزیر آینده کار به زودی از مجلس رای اعتماد بگیرد و کارها به خوبی پیش برود. وزیری که وزارت کار و جامعه هدف آن را خوب بشناسد، اگر به تشکل های کارگری اعتماد کند و با آنها مشورت کند، می تواند موفق باشد.

منبع: توسعه ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کارگران خواهان رهایی از تله فقر هستند"، کلیک کنید.