کردستان پیشرو در ارایه خدمات آب شرب و فاضلاب/ آزمایشگاه تصفیه خانه آب سنندج به عنوان یکی از به روزترین آزمایشگاه های کشور است

کردستان پیشرو در ارایه خدمات آب شرب و فاضلاب/ آزمایشگاه تصفیه خانه آب سنندج به عنوان یکی از به روزترین آزمایشگاه های کشور است

به گزارش خبرگزاری EDHA از سنندج، محمد فرهاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 100درصد جمعیت شهری و 81 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آب هستند، اظهار کرد: 96.5 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکە جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح کشور 50درصد بوده که میانگین استان کردستان 8.0 درصد است و جزو استان های اول در بحث وضعیت تحت پوشش فاضلاب حوزه شهری قرار داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، رسالت شرکت های آب و فاضلاب، تصفیه آب خام و توزیع آن در شبکه شهری و روستایی و جمع آوری، دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب عنوان و بیان کرد: در بخش آب های سطحی 11 تصفیه خانه آب در استان به بهره برداری رسیده که شامل تصفیه خانه یک و 2 سنندج، یک و 2 سقز، بانه، حسن آباد یاسوکند بیجار، مریوان، دلبران قروه، دیواندره و تصفیه خانه های روستایی قلیان سنندج در مدار بهره برداری قرار دارند.

فرهاد تصریح کرد: همچنین تصفیه خانه های آب شماره یک و 2 سنندج و شماره 1 سقز هم در حال ارتقاء است.

وی در خصوص فاضلاب نیز از فعالیت 10 تصفیه خانه در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: تصفیه خانه های شهرهای دهگلان و دیواندره در حال احداث و تصفیه خانه های مریوان، سقز، بانه و سریش آباد نیز در دست ارتقا کمی و کیفی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، تصفیه خانه شهرهای دهگلان و دیواندره در حوزه شهری و تصفیه خانه خامسان و سراب قامیش در دست احداث است.

فرهاد خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهر های مریوان، سقز، بانه و سریش آباد در دست ارتقاء کمی و کیفی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به وجود 32 واحد آزمایشگاه کنترل کیفی آب و فاضلاب در استان، گفت: آزمایشگاه تصفیه خانه آب سنندج به عنوان یکی از به روزترین آزمایشگاه های کشور، مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و دارای استاندارد ایزو 17025 است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کردستان پیشرو در ارایه خدمات آب شرب و فاضلاب/ آزمایشگاه تصفیه خانه آب سنندج به عنوان یکی از به روزترین آزمایشگاه های کشور است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کردستان پیشرو در ارایه خدمات آب شرب و فاضلاب/ آزمایشگاه تصفیه خانه آب سنندج به عنوان یکی از به روزترین آزمایشگاه های کشور است"، کلیک کنید.