گرمای جهانی و افزایش طوفان‌های ویرانگر

گرمای جهانی و افزایش طوفان‌های ویرانگر

EDHA:

طوفان هلن که اخیراً بخش هایی از ایالات متحده را درنوردید، مرگبارترین طوفان در تاریخ ایالات متحده بود.

تحلیل های جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی میزان بارندگی ناشی از این طوفان را 10 درصد افزایش داده است که بیش از 220 نفر را در 6 ایالت آمریکا کشته و باعث آبگرفتگی جاده ها و خیابان ها شده است. همچنین تغییرات آب و هوایی بادهای ناشی از طوفان هلن را 11 درصد شدیدتر کرده است.

در همین راستا، یک گروه چند ملیتی از دانشمندان مؤسسه جهانی هواشناسی اعلام کردند که سوزاندن سوخت های فسیلی احتمال وقوع طوفان هایی مانند طوفان هلن را در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن 2.5 برابر افزایش داده است.

مطالعه ای که روز دوشنبه توسط Climate Central منتشر شد، نشان داد که دمای سطح دریا در اطراف طوفان میلتون به دلیل بحران آب و هوا، 400 تا 800 برابر بیشتر است.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان گفته اند: اگر انسان ها به گرمایش آب و هوا ادامه دهند، شاهد یک «ابر طوفان» از طوفان ها خواهیم بود که باعث تخریب بیشتر خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرمای جهانی و افزایش طوفان‌های ویرانگر" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرمای جهانی و افزایش طوفان‌های ویرانگر"، کلیک کنید.