گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد

گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد

EDHA:

سحر تاج بخش مسلم در همایش ملی اعلام دستاوردهای 86 کشتی دریایی در تهران گفت: در سال 2023 رکورد دما در جهان به حدی افزایش یافته که میانگین دمای کره زمین یک دهم دما خواهد بود. پنج درجه سانتیگراد اولین انقلاب صنعتی

وی با اشاره به اینکه روند افزایش دما و کاهش بارندگی در کشور ما نیز اتفاق افتاده است، گفت: در یک قرن و نیم اخیر دمای کشور 0.4 درجه در هر دهه افزایش داشته است و امسال آذرماه بوده است. گرم ترین ماه ایران در 33 سال گذشته.”

رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: دمای برخی از مراکز هواشناسی کشور مانند پارس آباد در شمال غرب کشور به 20 درجه سانتیگراد رسیده که رکورد بسیار عجیبی برای کشور است.

تاج بخش مسلم در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که بین سال های 1991 تا 2022 بیشترین افزایش دما ابتدا در اروپا و سپس در آسیا رخ داده است که نشان می دهد آسیا یکی از آن ها به شمار می رود. مناطق تحت تاثیر جهان حرارت

پیامد مهم افزایش دما و تغییراتی که بین جو و اقیانوس رخ داده است، افزایش خطر گرمای شدید است که در باران های تابستانی در پاکستان و 23 استان این کشور به خوبی دیده می شود. کشور

رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: علاوه بر نمونه های دیگر از رویدادهای شدید جوی می توان به موج گرما در چین نیز اشاره کرد که به مدت 79 روز کشور را تحت تاثیر خود قرار داد و از سال 1961 بی سابقه بود.

تاج بخش مسلم تصریح کرد: علاوه بر این به دلیل افزایش دما، آتش سوزی های شدید در غرب آلاسکا و غرب آمریکا نیز نمونه هایی از دیگر رویدادهای شدید تغییرات آب و هوایی است.

وی تغییر اقلیم را موجب افزایش شدت طوفان های استوایی در جهان دانست و افزود: تحقیقات کمیته بین المللی تغییرات اقلیمی نشان می دهد که اگرچه طوفان های استوایی تعداد آنها افزایش نیافته اما شدت آنها افزایش یافته است.

رییس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش بینی های بلندمدت کمیته بین المللی تغییر اقلیم دولت نشان می دهد که در صورت تداوم افزایش دما، پیامدهای تغییرات اقلیمی بیش از پیش خطرناک تر می شود.

تاج بخش مسلم افزود: سازمان بین المللی هواشناسی و کمیته بین دولتی تغییرات اقلیمی دو راهکار اساسی برای مقابله با تغییرات اقلیمی ارایه کرده اند که یکی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و دیگری سازگاری است. در آخرین کنفرانس تغییرات آب و هوا، هییت بین دولتی تغییرات آب و هوایی اعلام کرد که این هییت بهترین اقدامات سازگاری را به کشورها توصیه می کند.

رییس سازمان هواشناسی کشور در بخشی دیگر گفت: در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی و صنعت که از مهم ترین بخش های مصرف آب هستند، با توجه به مقوله باید با تغییرات اقلیمی سازگار شوند، بیایید اقدام کنیم. .

تاج بخش مسلم افزود: واضح است که علاوه بر مشکل تغییر اقلیم که در حوزه منابع آبی با مشکلاتی مواجه است، بحث مدیریت منابع آبی ما نیز در این زمینه کلیدی است چرا که در مناطق خشک و خشک قرار گرفته ایم. مناطق نیمه خشک یک منطقه خشک.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وی در پایان گفت: باید از ظرفیت های زیستی در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق کشاورزی که بیشترین منابع آبی ما مصرف می شود استفاده شود. می توانیم مدیریت بهتری برای آب شیرین کشور داشته باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد"، کلیک کنید.