روزنامه اعتماد نوشت:با توجه به سن بالای ناوگان هوایی ایران که به طور متوسط 27 سال است؛ پرواز با این نوع هواپیماها نیازمند تجربه و دقت بالایی است که خلبان های ایرانی را در سطح بسیار استانداردی قرار می دهد. درست همان چیزی که ایرلاین های غرب آسیا می خواهند. خلبانی با تجربه و سابقه پروازی بالا که در شرایط بحرانی نیز قادر به پرواز باشد.
ارزیابی ها نشان می دهد که با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد ایران، میانگین دریافتی یک خلبان در ایرلاین های ایرانی پیش از شدت گرفتن تحریم ها و در سال 1396 چیزی حدود 8هزار دلار بوده که این رقم حالا به بیش و کم هزار دلار کاهش پیدا کرده است. در حالی که میانگین پرداختی به خلبان ها در ایرلاین های کشورهای منطقه حتی با توجه به سابقه پروازی به 14 هزار دلار نیز می رسد.
عدد 14 هزار دلار میانگین پرداختی به خلبانان حالا در صورت برابری با ریال به رقم نجومی افزایش پیدا می کند که نقطه مشوق خلبان های با تجربه ایرانی و نیروی انسانی ارزشمندی است که به راحتی و به دلیل مشکلات ریز و درشت صنعت هوایی ایران از دست می رود.
بر مبنای اطلاعات موجود فقط 47 خلبان از یک ایرلاین بخش خصوصی و 64 خلبان از ایرلاین اصلی ایران – ایران ایر- به دلیل کاهش میزان دریافتی و برابری آن با قدرت خرید ریال و البته مشکلات دیگری که در این حوزه وجود دارد حالا در کشورهای دیگر و با هواپیماهای عمدتا کم کارکرد و نو فعالیت می کنند.
23301
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "111خلبان ایرانی به کشورهای منطقه مهاجرت کرده اند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "111خلبان ایرانی به کشورهای منطقه مهاجرت کرده اند"، کلیک کنید.