هشدار به موقع خسارات حوادث را حداقل تا 30 درصد کاهش می دهد

هشدار به موقع خسارات حوادث را حداقل تا 30 درصد کاهش می دهد

مشاور امور بین الملل پژوهشکده بلایای طبیعی، اعلام هشدارهای قبل از وقوع حوادث را در کاهش خسارات بسیار موثر دانست.

به گزارش EDHA، مسعود همدانی رییس یونسکو و رییس پژوهشکده بلایای طبیعی و رییس یونسکو در زمینه کاهش خطر بلایا در حوزه برنامه های توسعه ای در این نشست گفت: خوشحالم که نکات کلیدی مانند فرابخشی ، ریسک گریزی از مدیران کشور، ریسک پذیری و انعطاف پذیری، شنیدم خیلی خوشحالم.

وی افزود: سیستم های کاهش خطر و هشدار اضطراری باید جزء عادی و لاینفک فعالیت های عمرانی کشور باشد و در برنامه های توسعه ای مورد توجه قرار گیرد. امروزه تحقیقات علمی نشان می دهد که اگر یک خطر 24 ساعت قبل از وقوع آن هشدار داده شود، میزان خسارت حداقل 30 درصد کاهش می یابد.

همدانی گفت: مجمع ملی کاهش خطرات در پژوهشکده بلایای طبیعی با هدف مدیریت یکپارچه ایجاد شد و در دو سال گذشته جلسات کارشناسی زیادی در این خصوص برگزار کردیم اما اگر به سایت سازمان ملل مراجعه کنید، فقط ثبت نام در بخش است. در این قسمت به کشور ایتالیا اشاره شده است که به دلیل شفاف نبودن فعالیت ها از ایران نیست.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان مدیریت بحران ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و ادارات مختلف است.

در ادامه این جلسه لیلا سالارپور گدرزی، اقتصاددان وی همچنین از پروژه یکپارچه سازی اطلاعات خطرات آب و هوایی در حوزه برنامه ریزی و اجرای توسعه خبر داد و گفت: با همکاری SCAP در زمینه برنامه ریزی و توسعه در مالدیو و به مدت دو سال اقدامات مختلفی با همکاری شرکت اسکاپ انجام شده است. آژانس ها در این پروژه به بررسی تمامی مخاطرات در مناطق مختلف کشور پرداختیم. همچنین احتمال وقوع آنها و میزان آسیب را بررسی کردیم.

سالارپور گدرزی ارتباط علم و سیاست در کشورها را در دستور کار مدیریت بحران جهانی در زمینه های منطقه ای عنوان کرد و گفت: سیل، خشکسالی، سرعت باد و افزایش سطح دریا در مالدیو به عنوان مثال برای مدیریت بحران. نیاز به استفاده از داده های سازمان مدیریت بحران، هواشناسی و سایر سازمان ها برای استفاده از داده های بین المللی برای تحلیل ریسک استفاده شده است.

این بخش را بخوانید:

چرا بلایای طبیعی به فاجعه تبدیل می شود؟

کارشناس امور اقتصادی دفتر جنوب و جنوب غرب آسیای SCOPE همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به مخاطرات مختلف در ایران، پیش بینی ها و داده ها باید در سطح منطقه تهیه و برای افزایش دسترسی به اطلاعات از طریق تصمیم تحلیل ارایه شود. سیستم پشتیبانی

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار به موقع خسارات حوادث را حداقل تا 30 درصد کاهش می دهد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار به موقع خسارات حوادث را حداقل تا 30 درصد کاهش می دهد"، کلیک کنید.