مرگ حدود 5000 نفر در تصادفات نوروز 5 سال اخیر

مرگ حدود 5000 نفر در تصادفات نوروز 5 سال اخیر

در پنج سال گذشته (از سال 1398 تا 1402) 4 هزار و 891 نفر در ایام نوروز بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها 1217 نفر مربوط به نوروز امسال هستند.

به گزارش EDHA، تعطیلات نوروزی (از 4 اسفند هر سال تا 25 فروردین ماه سال بعد) عمدتاً موجب بروز حوادث رانندگی و افزایش تعداد افراد به دلیل افزایش مسافرت ها و تردد در جاده ها می شود. تعداد کشته ها و مجروحان نسبت به روزهای دیگر بیشتر است.

بر اساس اطلاعات موجود، در پنج سال گذشته 4891 نفر در حوادث رانندگی در تعطیلات نوروزی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 3408 نفر در جاده های شهری جان خود را از دست دادند که 69.7 از کل حوادث رانندگی را تشکیل می دهد. در همین حال، بقیه در جاده های درون شهری، جاده های روستایی یا مسیرهای دیگر جان باختند.

آمار بالای مرگ و میر ناشی از تصادفات در جاده های شهری حاکی از آن است که اکثر تصادفات در خارج از شهرها و در حین رفت و آمد رخ می دهد، بنابراین می توان از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کرد، رعایت قوانین، سبقت غیرمجاز، رعایت نکات ایمن و مجاز سرعت. استراحت در سفرهای طولانی و پرهیز از رانندگی با خواب آلودگی به کاهش تصادفات و تلفات جانی در نوروز پیش رو کمک می کند.

امسال آمار تلفات رانندگی در ایام نوروز 6 درصد افزایش داشته است

بررسی آمار تصادفات رانندگی طی پنج سال گذشته در ایام نوروز نشان می دهد که بیشترین تلفات نوروزی در نوروز سال 1402 به ثبت رسیده است که در آن 1217 نفر جان خود را از دست داده اند و نسبت به مدت مشابه 6.2 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، کمترین آمار تلفات مربوط به نوروز 1398 است که با وجود جان باختگان نوروزی امسال به دلیل محدودیت ها و ممنوعیت تردد ناشی از ویروس کرونا، 534 نفر جان خود را از دست دادند که کاهش یافته و به کمترین حد خود رسیده است. حداقل در 15 سال گذشته …

اما متاسفانه امسال آمار تصادفات رانندگی در ایام نوروز افزایش یافته است به طوری که تعداد کشته شدگان در 1400 حادثه رانندگی در نوروز با افزایش صد درصدی به هزار و هشتاد نفر رسیده است. در سال های بعد نیز به ترتیب 11.4 و 6.2 درصد رشد تکرار شد.

ضربه به سر علت اصلی مرگ و میر در تصادفات رانندگی است

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که بیشترین علت مرگ و میر در تصادفات رانندگی ضربه به سر است. امسال 37.4 درصد از فوت شدگان بر اثر ضربه به سر در نوروز جان باختند. بنابراین توصیه می شود رانندگان و مسافران خودروهای گران قیمت با رعایت سرعت مطمینه از کمربند ایمنی استفاده کنند.

همچنین با توجه به اینکه اکثر قربانیان حوادث رانندگی در صحنه تصادف و یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهند، از کلیه شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده حادثه به موقع به اورژانس مراجعه و مراتب را اعلام و باز کنند. جاده برای تردد از خودروهای اورژانس گرفته تا شرایطی که دقایق و ثانیه برای نجات جان شهروندان درگیر حادثه مهم است، نیروهای اورژانس می توانند در کمترین زمان ممکن برای امدادرسانی و مصدومان در اسرع وقت برای دریافت خدمات درمانی اقدام کنند. به مراکز

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرگ حدود 5000 نفر در تصادفات نوروز 5 سال اخیر" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرگ حدود 5000 نفر در تصادفات نوروز 5 سال اخیر"، کلیک کنید.