«ماهی قرمز» خطر جدی برای محیط زیست

«ماهی قرمز» خطر جدی برای محیط زیست

EDHA:

ˈمهدی زر خرمزیˈ با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال و با فرا رسیدن عید نوروز بازار خرید و فروش برخی از حیوانات بسیار داغ می شود، گفت: خرید و فروش این حیوانات نابودی است. نسل ها.” علل نابودی تدریجی آنها..

وی افزود: متاسفانه گونه های سمندر لرستانی، لاک پشت ها، پرندگان آوازخوان، پرندگان ایرانی و… از جمله حیوانات وحشی هستند که در بازار سیاه خرید و فروش می شوند.

رییس محیط زیست تفت در مورد گونه های جانوری غیر بومی گفت: انواع پرندگان، طوطی ها، انواع مارها و حشرات و حتی برخی پستانداران مانند میمون از جمله حیوانات غیربومی هستند که خرید و فروش می شوند، در حال افزایش است. به مناسبت فرا رسیدن سال نو..

این مسیول گفت: خرید، فروش و نگهداری هر نوع حیوان غیرقانونی بوده و جرم محسوب می شود.

وی در مورد انواع ماهی قرمز گفت: ماهی قرمز از نوع غیر بومی خانواده کپور است و توضیح داد: این ماهی از نوع بومی چین است.

کشاورز زر خرمزی تصریح کرد: ماهی قرمز از چین وارد می شود و در سفره هفت سین اصیل ایرانی جایی ندارد.

وی افزود: رهاسازی این گونه ها در زیستگاه های طبیعی آبزی عاملی خطرناک و تهدیدی جدی برای محیط زیست و گونه های بومی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: زمانی که این گونه ها وارد زیستگاه های آبی کشور می شوند، جمعیت گونه های بومی را تحت تاثیر قرار می دهند و آنها را در معرض خطر انقراض قرار می دهند.

رییس محیط زیست تفت در پایان با بیان اینکه گونه های ماهی قرمز نیز برای انسان مشکلاتی را ایجاد می کند گفت: این ماهی ها می توانند باعث افزایش حساسیت به آلرژی در کودکان شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«ماهی قرمز» خطر جدی برای محیط زیست" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«ماهی قرمز» خطر جدی برای محیط زیست"، کلیک کنید.