سد کلان ملایر در آستانه سرریز شدن

سد کلان ملایر در آستانه سرریز شدن

آفتاب نیوز :

رضا اخلاص مند با بیان اینکه سد کلان ملایر در آستانه سرریز است اظهار کرد: در حال حاضر سد کلان ملایر 44 میلیون و 700 هزار متر مکعب ذخیره دارد و به زودی سرریز می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دریچه تحتانی سد به دلیل مدیریت سیلاب های احتمالی و تامین حق آبه محیط زیست باز است گفت: میزان 500 لیتر در ثانیه حق آبه محیط زیست از دریچه تحتانی از سد کلان رها سازی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان

تصریح کرد: خروجی آب سد کلان جهت تامین آب شرب شهرستان ملایر 410 لیتر در ثانیه است و بعد از تصفیه در تصفیه خانه سد کلان ملایر به شبکه شرب شهرستان منتقل می شود.

 

وی میزان ورودی آب به دریاچه سد کلان ملایر را 3 هزار لیتر در ثانیه دانست و افزود: میزان دبی به تناسب بارندگی تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه سد کلان ملایر در 30 کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شد و با حجم مخزن 46 میلیون مترمکعب یکی از بزرگترین سد های غرب کشور است تاکید کرد: سر ریز شدن سد به این معنا نیست که از مدیریت مصرف غافل شویم و باید در هر زمانی به آب به عنوان یک کالای استراتژیک که حیات و ممات بشر در دست اوست نگاه کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سد کلان ملایر در آستانه سرریز شدن" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سد کلان ملایر در آستانه سرریز شدن"، کلیک کنید.