رییسی، تنها رییس جمهوری که در جلسات شورایعالی مدیریت بحران شرکت کرد

رییسی، تنها رییس جمهوری که در جلسات شورایعالی مدیریت بحران شرکت کرد

رییس سابق مدیریت بحران کشور گفت: شهید رییسی اولین رییس جمهوری بود که در جلسات شورای عالی مدیریت بحران شرکت کرد.

اسماعیل نجار در گفت وگو با EDHA وی با اشاره به شهادت آیت الله رییسی در سانحه بالگرد گفت: به مناسبت شهادت آیت الله دکتر ابراهیم رییسی خادم الرضا (علیه السلام) و خادم ملت ایران خدمت امام زمان(عج) رسید. زمان (عج) تسلیت میگم. رهبر کبیر، ملت صبور و مقاوم ایران و بازماندگان ایشان. دیروز وقتی خبر غم انگیز سقوط هلیکوپترش را روی موبایلم دیدم خیلی شوکه شدم. خبر غیر قابل باور بود و همه غرق اندوه بودند.

دولت ریاست جمهوری، دولت مردمی بود

رییس سابق سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: آیت الله رییسی از ابتدای ریاست جمهوری خود دولت مردمی تشکیل داد و همیشه در کنار مردم و به همان شیوه ای که انتخاب کرده بود، بود. جانش را هم داد.

وی با اشاره به نقش رییس جمهور شهید در بحران ها گفت: بارها شاهد بوده ام که بحرانی مانند سیل یا زلزله در کل کشور رخ داده است. خودشان جزو اولین کسانی بودند که برای خدمت و مدیریت اوضاع در صحنه حاضر شدند. حضور او در صحنه حادثه از درد جان باختگان می کاهد و به آنها نشان می دهد که دغدغه مردم دغدغه رییس جمهور است.

نجار افزود: یادم هست که برای انجام کارهای خاصی به روسیه رفته بود که در جنوب کرمان سیل آمد. بلافاصله پس از بازگشت به کشور در همان فرودگاه به کرمان رفتند و با مردم دیدار کردند.

قاطعیت و شجاعت شهید رییسی مثال زدنی بود

نجار گفت: نمی توان از این شهید یاد کرد بدون اینکه از شجاعت و اراده او در اداره کشور صحبت کرد. البته در هر سمت دیگری که خدمت می کرد همین ویژگی ها را داشت. یادم هست در سال 68 که در استان کردستان بودم ایشان به عنوان بازرس ویژه به کردستان آمدند و با عزم خاص خود مشکلات را پیگیری و بررسی کردند. این شهدای دلاور هر کاری را با درایت و هوشمندی و دقت انجام دادند. بزرگ ترین تلاش و کوشش او اعتلای عزت و حاکمیت ملت ایران بود.

رییس سابق مدیریت بحران کشور ادامه داد: شهید رییسی مانند جدش حضرت امام حسین (ع) ظلم نکرد و حق طلب بود.

نجار با اشاره به اینکه شهید رییسی بسیار مطیع مردم بود. فرمود: تواضع او نسبت به زیردستان و مردم عادی مثال زدنی بود.

شهید رییسی اولین رییس جمهوری بود که جلسات شورای عالی مدیریت بحران را تشکیل داد

نجار گفت: رییس جمهور رییس شورای عالی مدیریت بحران است. همچنین تصمیم مدیر مدیریت بحران کشور پس از تایید هیات دولت توسط رییس جمهور ابلاغ می شود. من تنها چند ماه پس از انتخاب به عنوان رییس جمهور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور بودم، اما در همان چند ماه شاهد حضور آیت الله رییسی در جلسات این شورا مهم به عنوان اولین رییس جمهور بودم زیرا آنها اهمیت این شورا را درک کردند در حالی که سایر روسای جمهور در جلسات این شورا شرکت نکردند.

مدیر سابق مدیریت بحران کشور ادامه داد: ایشان به شدت دغدغه پیشگیری از بحران را داشتند و در این زمینه اقدامات، تایید و پیگیری جدی انجام دادند. او هیچ تلاشی برای جلوگیری از بحران ها و به حداقل رساندن آسیب ها نکرده است.

رییس سابق سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: امیدوارم با راهکارهایی که در قانون سنجیده شده است برای تداوم مدیریت کشور؛ نباید مشکلی باشه همه ما باید در این مسیر متعهد باشیم و به فکر خدمتی که رییس جمهور شهیدمان کرد ادامه دهیم.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییسی، تنها رییس جمهوری که در جلسات شورایعالی مدیریت بحران شرکت کرد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییسی، تنها رییس جمهوری که در جلسات شورایعالی مدیریت بحران شرکت کرد"، کلیک کنید.