فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد

فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد

EDHA:

کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به تشکیل جریان های شمالی توسط امواج عبوری از سطح میانی جو، دریای خزر را مواج با وزش باد شدید و نامناسب برای فعالیت های دریایی عنوان کرد.

هواشناسی مازندران گفت: این سامانه ناپایدار نواحی ساحلی و دورافتاده را تحت تاثیر قرار می دهد و حداکثر سرعت باد در نزدیکی ساحل به 9 متر بر ثانیه و در نواحی ساحلی به 12 متر بر ثانیه می رسد که موجب بروز می شود. امواج تا 1.1 متر در مناطق ساحلی و مناطق ساحلی تا 1.7 متر خواهد بود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی، احتمال غرق شدن شناگران و قایق های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به شناورهای متوسط و اختلال در فعالیت شناورهای صیادی کیلکا ناشی از خطر این سامانه ناپایدار است.

اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه علاوه بر ممنوعیت شنا و غواصی در این مدت نسبت به تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و ماهیگیری، واساد پیر و کیلکا و قایق های متوسط هشدار داد

مازندران حدود 480 کیلومتر سواحل جنوبی دریای خزر دارد که بزرگ ترین سواحل در بین سه استان شمالی است.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی مازندران امروز و فردا ابری، در ارتفاعات ابری، گاهی احتمال بارش شدید باران، وزش باد و رعد و برق و در اوج بارش ها افزایش می یابد. ارتفاع بودن .

آسمان مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه ابری به ویژه در مناطق کوهستانی و مرتفع استان، بارش شدید باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد"، کلیک کنید.