نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات

برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، خرید دام زنده از بازارها و مکان های مجاز و تحت نظارت سازمان دامپزشکی توصیه می شود.

نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه گربه

EDHA:

دکتر پژمان بختیارنیا در تبریک عید گفت: با توجه به نذورات مردم و ذبح حیوانات در ایام عید، سلامت حیوانات و مصرف گوشت قرمز بسیار مهم است و کارشناسان دامپزشکی و بهداشت محیط بر این امر نظارت دارند سلامت حیوانات و گوشت مهم است.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به عموم مردم توصیه می شود دام زنده را از بازارها خریداری و مجوز تهیه کنند. مکان های تحت نظارت سازمان دامپزشکی.

بختیارانیه گفت: به هیچ عنوان در منازل و معابر عمومی دام ذبح نکنید. گوشت ذبح شده باید حداقل 24 ساعت در دمای 4 درجه و جگر و سایر اعضا و احشاء حداقل 48 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود.

وی افزود: هنگام برش گوشت از دستکش استفاده کنید و از گوشت و جگر نیم پز پرهیز کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات"، کلیک کنید.