فوت ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای عملیات حج

فوت ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای عملیات حج

EDHA:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت سیدعلی مرعشی در پایان عملیات بهداشتی در ایام تشریق گفت: از ابتدای عملیات حج تا پایان روز تشریق 12 نفر فوت کردند که از این تعداد 5 نفر فوت کردند. هستند پیش از آغاز ایام تشریق درگذشت.

وی با بیان اینکه 9 مدرسه در عرفات و منا برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق فعال بودند، افزود: تمامی خدمات توسط مرکز ارائه می شود. تاکنون 32 هزار زائر به منا و مشعرالحرام آمده اند و 176 نفر نیز در بیمارستان ها و درمانگاه های صحرایی عرفات و منا بستری و مداوا شده اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در این مدت پزشکان در 9 مدرسه در عرفات و منا به صورت 24 ساعته خدمات ارائه کردند و تعداد کل مراجعه کنندگان به این مجتمع های مدارس 28 هزار نفر بود.

وی با اشاره به همکاری های لازم بین مرکز پزشکی حج و اوقاف و سازمان حج و اوقاف و بعثت مقام معظم رهبری در ارائه خدمات در ایام طاعات، از سازمان حج و اوقاف تجلیل کرد و گفت: با وجود اینکه تعداد ایرانیان وجود دارد مراجعه زائران به مراکز ما نسبت به سال گذشته بیشتر بود، خدمات کاملاً صحیح بود.

وی افزود: 37 بیمار در ایام تشریق شامل کاروان درمان اورژانسی شدند که به مراکز درمانی عرفات و منا مراجعه و پس از بازگشت به بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: در ایام تشریق دارو و تجهیزات کافی وجود داشت و کمبودی مشاهده نشد.

مرعشی تصریح کرد: در مراسم حج، عملیات جمعیت هلال احمر ادامه دارد و زائرانی که با مشکل بهداشتی مواجه هستند؛ او تحت نظر پزشک به کشور بازخواهد گشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فوت ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای عملیات حج" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فوت ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای عملیات حج"، کلیک کنید.