دردسر استفاده از گواهی‌نامه نامعتبر رانندگی در خارج از ایران

دردسر استفاده از گواهی‌نامه نامعتبر رانندگی در خارج از ایران

مرکز گردشگری و رانندگی نسبت به استفاده از گواهینامه های رانندگی باطل هشدار داد و تاکید کرد: مجوز بین المللی رانندگی صادر شده از سوی این مرکز تنها سند قانونی صادر شده از سوی فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه موتوری برای رانندگی در سایر کشورها است

به گزارش آسنا، مدیر روابط عمومی مرکز گردشگری و رانندگی پس از به وجود آمدن مشکلات قانونی متعدد برای برخی از ایرانیان خارج از کشور به دلیل استفاده از مدارک غیر از گواهینامه رانندگی بین المللی تحت نظارت و تایید FIA، توجه: رانندگی در کشورهای مقصد برای همه مسافران و گردشگران در سراسر جهان، نیاز به مجوز صادر شده توسط نماینده رسمی FIA کشور مبدا. در ایران مرکز جهانگردی و رانندگی تنها مرجع و نماینده رسمی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) در صدور گواهینامه رانندگی بین المللی است.

شهاب مالمیر افزود: متقاضیان گواهینامه رانندگی بین المللی به اصلاح ماده 22 قانون حمل و نقل و ترانزیت کالای خارجی از طریق جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ 27 شهریور 1387 به تصویب شورای اسلامی رسید و همچنین به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، توجه کنند. اتحادیه. مرکز جهانگردی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران که عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی ژنو و 1968 وین است، صدور گواهینامه بین‌المللی رانندگی و سایر اسناد بین‌المللی، پلاک‌های ترانزیت و گذرنامه‌های دوطرفه در ایران را بر عهده دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز گردشگری و رانندگی یکی از ویژگی های مهم گواهینامه رانندگی بین المللی را ترجمه به هفت زبان رسمی دنیا از جمله انگلیسی دانست و گفت: استفاده از زبان انگلیسی در گواهینامه ملی. کشورها به این معنی است که برای رانندگی در خارج از آن کشور نیازی به گواهینامه بین المللی نیست. علاوه بر این، در کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا که زبان رسمی آنها انگلیسی است، مراکز گردشگری و اتومبیلرانی این کشورها مجوز بین المللی رانندگی را به عنوان یک سند جداگانه برای شهروندان خود صادر می کنند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از استفاده از مدارک نادرست توسط برخی از اتباع در کشورهای خارجی، افزود: متاسفانه هر ساله تعدادی از گردشگران و گردشگران ایرانی بر اثر حوادث رانندگی یا تخلفات رانندگی جان خود را از دست می دهند که باعث عبور آنها از کشور می شود و نه از آنها استفاده کن. گواهینامه رسمی بین المللی رانندگی صادر شده توسط مرکز جهانگردی و رانندگی این است که آنها با مشکلات جدی امنیتی و حقوقی از جمله چندین سال زندان و جریمه های سنگین مواجه هستند. این در صورتی است که اگر این اتباع مدارک مصوب کنوانسیون های بین المللی ژنو در سال 1949 و وین در سال 1968 را دریافت کرده بودند، می توانستند از مرکز گردشگری و رانندگی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص سوال کنند پشتیبانی و پیگیری مانند FIA و با استفاده از خدمات بیمه، آنها می توانند از زندان آزاد شوند و جریمه های هنگفتی بپردازند.

مدیر روابط عمومی مرکز جهانگردی و رانندگی نسبت به صدور گواهینامه های بین المللی رانندگی توسط شرکت های مختلف و یا اعضای موسسات غیر مرتبط هشدار داد و گفت: این مدارک گاهی با 10، 15 و 20 سال اعتبار و به زبان انگلیسی صادر می شود. از نظر قانونی عواقب استفاده از آن در خارج از مرزهای ایران به عهده گیرنده گواهینامه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک و سه ساله دریافت می‌کنند می‌توانند گواهینامه رانندگی اصل ایرانی و عکس خود را به دفاتر اصلی مرکز گردشگری و رانندگی در سراسر کشور و آن را به نمایندگی‌های رسمی مراجعه کنند. پاسپورت و عکس 3*4 یا برای دریافت این مجوز بین المللی به صورت حضوری به سایت رسمی مرکز WWW.TACI.IR در قسمت صدور سند مراجعه کرده و درخواست را ثبت کرده و مدرک خود را از طریق ایمیل دریافت کنید. سامانه ملی سفر نیز با شماره تلفن 09629 آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی مدارک لازم و اطلاعات دفاتر اصلی و آژانس های مجاز مرکز گردشگری و رانندگی در سراسر کشور می باشد.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دردسر استفاده از گواهی‌نامه نامعتبر رانندگی در خارج از ایران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دردسر استفاده از گواهی‌نامه نامعتبر رانندگی در خارج از ایران"، کلیک کنید.